Ik heb kauwgom onder mijn schoenzool gekregen en krijg het er niet af. Ook niet met ijsblokjes. Hoe verwijder ik die kauwgom?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met terpentine gaat prima

Het beste antwoord

In een zak doen en dan in de vriezer ermee. Daarna krijg je de kauwgom (redelijk) gemakkelijk eraf.

Een tip die ik ook vaak hoor/lees is pindakaas erop smeren. Deze kan ik helaas niet bevestigen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb inderdaad in de vriezer gedaan met een plastic zak er om heen..toen ging het al gemakkelijker..en met de pindakaas..écht..helemaal goed!!!! dank!

Andere antwoorden (4)

Met geduld. En een mesje en/of schroevendraaier.
De schoen in de vriezer maakt de kauwgom hard en dan brokkelt het makkelijker af.

Waarschijnlijk helpt een lange strand- of boswandeling ook wel. (Zand schuurt.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leg ijsblokjes op de kauwgom tot die hard wordt. Schraap het dan heel voorzichtig weg met een keuken- of plamuurmes of verwijder de kauwgom met een speciale koelspray die sporters gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://huis-tuin-keukentips.com/kauwgom-verwijderen.html

Toegevoegd na 6 minuten:
Je kunt ook stickerverwijderaar hiervoor gebruiken, dat maakt de kauwgom week, waarna je de kauwgum er makkelijk af kunt halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Vraagsteller meldt al dat ijsblokjes niet werken. Waarom het dan toch nog een keer antwoorden?
Puchacz heeft een heel goed punt. Met pindakaas wordt de kauwgom korrelig en kun je het heel goed verwijderen. Zo heb ik zelf bij mijn lange haar kauwgom erin gekregen en het met pindakaas heel makkelijk verwijdert. Zeker een goeie tip om het te proberen. Ik spreek dus uit ervaring: het werkt! Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook eens proberen met een van die spuitbussen met lucht om een klavier (toetsenbord) het stof uit te blazen, "airduster" dacht ik dat die heten.
Als je met een volle bus zeer dicht en enkele momenten op dezelfde plaats spuit wordt dit meer dan ijskoud waardoor de kauwgom zeer bros en makkelijk te verwijderen wordt.
Heb dit vorige week nog toegepast op de pull van een van mijn kleinkinderen.