Kan je in Nederland ergens hond eten?

In een restaurant, of kan je het bestellen, ingevroren?

Toegevoegd na 6 minuten:
Of mogelijk ergens in Europa?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Wellicht bij een particulier die het dier in het buitenland heeft geslacht. In een restaurant niet: het slachten van honden en de handel in het vlees ervan is in nederland verboden; zie de bron.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens is het opeten van hondenvlees in Nederland niet formeel verboden; Het zal weinig voorkomen. In Zwitserland is dit (aldus de bron) anders. Evenals in diverse landen in Oost-Azie: in China en sommige streken van Indonesie (waar Christenen wonen, en geen Islamieten) wordt hond geregeld gegeten.

Toegevoegd na 55 minuten:
Voordat iemand uit nieuwsgierigheid dezelfde vraag stelt, maar dan met betrekking tot katten: exact hetzelfde is in Nederland op katten van toepassing; hoewel ik (redelijk betrouwbare bron) heb vernomen dat in de Tweede Wereldoorlog, bij gebrek aan iets anders, wel kat is gegeten. Blijkbaar komt het eten van katten minder voor dan het eten van honden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In de oorlog [WO2] werd bij gebrek aan 'normaal' vlees uitgeweken naar 'dakhaas'. Dit waren de katten, de huisdieren, die vroeger op de daken van de huizen leefden. Ze waren van bewoners en kwamen ook in die huizen [door het zolderraam] binnen, maar brachten hun tijd/dag/nacht grotendeels door op het dak. Veel [alle?] katten verdwenen omdat ze gevangen werden, geslacht en in de pan verdwenen . De naam "dakhaas" werd gegeven omdat dit beter klonk dan wat het echt was. [Deze informatie heb ik uit de eerste hand van overlevenden en ja zij hebben ook bloembollen gegeten.]