Heeft alle alcohol hetzelfde effect ?

Alcohol heb je natuurlijk in alles . Sterke drank , bier , wijn , champagne . Maar hebben ze ook allemaal het zelfde effect ? Of heb je een andere effect ? Dus bijvoorbeeld je drinkt bier en je drink wijn of sterke drank met zelfde percentage . Dus je hebt evenveel alcohol binnen maar is het effect dan het zelfde ? Of verschillend?

een jaar geleden
in: Dranken
2K
tinus1969
een jaar geleden
Alcohol is alcohol. Verschillen in effect ontstaan nog wel bv door verschillen in suiker gehalte (bier!), vocht (relatief weinig in sterke drank), of sulfiet (rode wijn).
Ritsuka
een jaar geleden
Er kan ook een verschil ontstaan met mixdrankjes, door de cafeïne in wodka-redbull bijvoorbeeld.

Antwoorden (1)

Ja, als je de relatieve hoeveelheid alcohol met dezelfde snelheid in neemt, dan zal de werking hetzelfde zijn. Het wordt anders wanneer je bijvoorbeeld sterke dramk snel in neemt, dan is de werking veel heftiger.
een jaar geleden