Is er ook alcoholhoudende drank die niet naar alcohol smaakt?

ze hebben bv vodka zonder alcohol, maar bestaat het omgekeerde ook ? alcohol houdende drank zonder die typische alocoholistische smaak ?

2 jaar geleden
in: Dranken
2.6K
Antoni
2 jaar geleden
Ik zou denken aan advocaat of aan koffielikeur zoals bijvoorbeeld Baileys, maar als je met alcoholische smaak het enigszins branderige gevoel van drank in je keel bedoelt, dan geef ik je weinig kans op een bruikbaar antwoord.
Amadea
2 jaar geleden
Wat bedoelt vraagsteller eigenlijk met de smaak van alcohol? Heeft hij wel eens een rumboon of kersenbonbon gegeten?

Het beste antwoord

Over het algemeen worden dit soort dranken koud geserveerd, omdat warmte de neiging heeft om alcohol meer uitgesproken te maken. Wat je eens zou kunnen proberen:

Screwdriver
Als je meer ervaren drinkers zou vertellen dat je op zoek bent naar alcoholische dranken die niet naar alcohol smaken, zouden ze je waarschijnlijk wijzen op de schroevendraaier. Het sinaasappelsap dekt de wodka meestal redelijk goed, vooral omdat die alcohol geen uitgesproken smaak heeft.

Mimosa
Net als de klassieke screwdriver is een mimosa een drank die zijn alcoholgehalte verbergt achter een verfrissende sinaasappelsmaak. In plaats van sinaasappelsap te combineren met wodka, vereist deze cocktail echter champagne.

Cosmopolitan
In tegenstelling tot de vorige drankjes op deze lijst, bestaat een cosmopolitan meestal uit meer dan twee ingrediënten. In het ideale geval heb je wodka, sinaasappellikeur, cranberrysap en wat limoensap. Nadat je die ingrediënten met ijs hebt geschud, zeef je het brouwsel in een glas en voeg je een schijfje limoen toe als garnering.

Verder bijvoorbeeld:
Wodka Cranberry
Limonade Wodka Gin
Pink Gin Fizz
Roze grapefruitwodka
Alcoholische aardbeienlimonade
Sex on the beach
Mai Tai
.
Waarom sommige mensen niet van de smaak van alcohol houden:
https://www.biospace.com/article/around-the-web/the-reason-why-some-people-really-don-t-like-the-taste-of-alcohol-pennsylvania-state-university-/

Natuurlijk is het gezonder om helemaal geen alcohol te drinken:
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/risicos-alcohol/
Toegevoegd op 25 maart 2022 10:24: tekst
SimonV
2 jaar geleden
Antoni
2 jaar geleden
Natuurlijk kan men alcohol in een mix of een cocktail drinken en zo eigenlijk de alcohol verdund drinken. Ik ben er niet zeker van of de vraagsteller zó zijn vraag bedoelde. Met een mix of cocktail heeft men immers niet meer de originele drank puur zoals die uit de fles komt.