maar me ex is nu getrouwt en ze ging al met iemand zonder dat ik dat wist. ze gaat de nieuwe vriend als vader opgeven kan dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

ja, de vrouw kan aangeven wie de vader van het kind is. Als de vader hiermee akkoord gaat dan zal hij de vader zijn. Toegevoegd na 1 minuut: de wettelijke vader dan (dat hoeft niet de biologische vader te zijn. Als een kind tijdens een huwelijk wordt geboren dan is de echtgenoot bijvoorbeeld automatisch de wettelijke vader en hoeft hij niet eens de biologische vader te zijn. Dit alles zal je ex tijdens de zwangerschap gaan vastleggen.

Moreel gezien niet (zielig voor de nieuwe vriend, die ik neem, niet ingelicht is over de werkelijke situatie). Maar het kan administratief dus wel. Toegevoegd na 1 minuut: Met administratief bedoel ik dus wettelijk, officieel.

Ja dat kan. En als haar echtgenoot het er mee eens is, is dat ook geen probleem. Zeker aangezien ijij aangeeft niets met het kind te maken te willen hebben.

Ook nu zeg ik: zoek juridische bijstand. Als het jouw kind is, en je wilt ook verantwoordelijkheid voor dit kind dragen, dan kan je het vaderschap van de vriend aanvechten. Vroeger stond in de wet dat een vrouw niet binnen negen maanden na afloop van haar vorige huwelijk opnieuw mocht huwen. Nu is er nog steeds wel de mogelijkheid om het vaderschap op te eisen. Onderstaande advocaten verdienen er hun brood mee. De rechtswinkel bij jou in de buurt kan je wel een goede advocaat noemen.

Bronnen:
http://www.leefadvocaten.nl/?gclid=CLvkj-_...

ja dat kan en dus zal hij de onvoorwaardelijke liefde als vader ontvangen en dat zal jij missen!

Ja hoor dat mag rustig. Hoop nu maar dat de nieuwe vriend een topvader is! In tegenstelling tot .....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100