Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

maar me ex is nu getrouwt en ze ging al met iemand zonder dat ik dat wist. ze gaat de nieuwe vriend als vader opgeven kan dat?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wow dat heeft ze snel gedaan! Zwanger van jou, inmiddels getrouwd zijn!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hoe weet je dan zo zeker dat het kind van jou is ? wil je er echt niks van weten? of zeg je dat omdat je boos bent
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat wil je nou? Er niks mee te maken hebben, maar niet willen dat de nieuwe man zichzelf als vader opgeeft? Of ben je alleen benieuwd of ze je straks nog een (financiele) poot uit kan draaien?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als jij het kind niet wilt (wat blijkt uit je vorige vraag) en jouw ex haar huidige man als vader op gaat geven, dan is er voor jou toch niks aan de hand?? Ik hoop voor die baby dat de huidige man van je ex een goede vader zal zijn, of hij het biologisch nou is of niet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toegegeven, dit is leuker dan GTST :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een echte soap, hoop alleen nooit dat het kind ook eens op gv komt kijken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

ja, de vrouw kan aangeven wie de vader van het kind is. Als de vader hiermee akkoord gaat dan zal hij de vader zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
de wettelijke vader dan (dat hoeft niet de biologische vader te zijn.

Als een kind tijdens een huwelijk wordt geboren dan is de echtgenoot bijvoorbeeld automatisch de wettelijke vader en hoeft hij niet eens de biologische vader te zijn.

Dit alles zal je ex tijdens de zwangerschap gaan vastleggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Moreel gezien niet (zielig voor de nieuwe vriend, die ik neem, niet ingelicht is over de werkelijke situatie).

Maar het kan administratief dus wel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met administratief bedoel ik dus wettelijk, officieel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat kan. En als haar echtgenoot het er mee eens is, is dat ook geen probleem. Zeker aangezien ijij aangeeft niets met het kind te maken te willen hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook nu zeg ik: zoek juridische bijstand. Als het jouw kind is, en je wilt ook verantwoordelijkheid voor dit kind dragen, dan kan je het vaderschap van de vriend aanvechten. Vroeger stond in de wet dat een vrouw niet binnen negen maanden na afloop van haar vorige huwelijk opnieuw mocht huwen. Nu is er nog steeds wel de mogelijkheid om het vaderschap op te eisen.
Onderstaande advocaten verdienen er hun brood mee. De rechtswinkel bij jou in de buurt kan je wel een goede advocaat noemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja hoor dat mag rustig. Hoop nu maar dat de nieuwe vriend een topvader is! In tegenstelling tot .....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vragensteller heeft geen recht om zich 'vader' te noemen, maar dit terzijde.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing