Wat is efficiënter: radioreclame of televisiereclame bij een lokale omroep?

En wie heeft er ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Mij lijkt radioreclame efficiënter. Bij de meeste lokale omroepen is het zo dat beeldmateriaal veel herhaald wordt. De meeste mensen kijken daarom maar 1x per week (of minder) naar de zender van de lokale omroep, en sowieso meer naar een commerciële omroep. De radio daarentegen heeft de hele week (vrijwel) andere liedjes en zet je gemakkelijker op dan een tv-zender die tig keer hetzelfde vertelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mij lijkt een televisiereclame iets beter, omdat je boodschap dan ook beter overgebracht wordt naar je potentiële klanten.

Een beeld zegt steeds meer dan 1000 woorden..
Het hoeft daarom nog geen lange reclamespot te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beide hebben zo hun eigen publiek.
welk publiek benader jij het best, radio is een stuk goedkoper. maar, zoals gezegd: beelden blijven
langer hangen
mits de beelden bekeken worden uiteraard.