Is de albumcover van het nummer autobahn van Kraftwerk gebaseerd op een stuk autobahn?

hallo, beetje vreemde vraag maar ik vroeg het me gewoon af. maar is van Kraftwerk de albumcover (van het album Autobahn) gebaseert op een bestaand stuk autobahn? en zo ja waar in Duidsland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, het gaat ove rde A555 van Keulen naar Bonn, de eerste autoweg ooit.
Gevonden op de engelstalige wiki:

"It describes the A555 from Köln to Bonn - the first Autobahn ever. It was built under the mayor Konrad Adenauer in 1929 to 1932 without any intersections."

http://en.wikipedia.org/wiki/Autobahn_%28album%29
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nou kijk. Is zo. De cover niet van de hoesplaatje, die is niet de basis van de autoweg. Die is gewoon de schildering van de artistieke interpretator van de ervaring over de autoweg te rijden met de auto.Heeft de schildert gemaakt. Maar! De liedje, die is de titel van de plaat ook, die is dattien gaat over de A555. Dat is gek, want waarom heet eerste autoweg 555 en niet 1. Maar dat is de andere vraag met niet de antwoord voor hier.