Wat heb ik aan een Midi usb kabel?

Ik heb een keyboard van Yamaha met midi in midi out ik wil nu een midi usb kabel aanschaffen maar wat heb ik eraan (wat kan ik ermee)?

deze is het: http://www.thomann.de/nl/maudio_midisport_uno.htm

Toegevoegd na 10 minuten:
nog 2 extra vragen kan ik dan ook:
*dingen opnemen van mijn keyboard wat ik speel en bewerken
*midi bestandjes erop zetten

Toegevoegd na 16 minuten:
ik heb een psr-e303 Kan het dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Met een Midi usb kabel kan je je Yamaha keyboard aansluiten op je computer. Dan kan je computer als het ware de noten die je aanslaat "lezen", en daardoor kan je dus stukjes inspelen op programma's als: Fruity Loops, Logic Pro enz enz.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ja dat kan ook, dat is echter wel afhankelijk van je type keyboard!

Toegevoegd na 20 minuten:
Ja dat moet kunnen, Het is natuurlijk wel afhankelijk van welk programma je gebruikt, met welke instellingen! Dan moet je even op internet opzoeken hoe je dat instelt, maar meestal spreekt dat voor zich. Ik zou die kabel eerst maar ophalen als ik jou was!