" Zoek Jezelf" van Het Simplistisch Verbond is geschreven op een bekende country melodie. Weet nog iemand van wie?

The Modern Folk Quartet zongen het begin jaren 60...maar ik vind geen titel

Toegevoegd na 51 minuten:
Everly Brothers

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

"Lay it down" van Gene Thomas.
http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?songid=8206945&q=hi&newref=1
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank U wel ,dat is het
Nu ik de titel weet ... vond ik een versie van Waylon Jennings op Youtube
http://www.youtube.com/watch?v=4WMH8tuOc7k&feature=related
Amadea
13 jaar geleden
Ja, die heb ik ook gezien. Maar een versie van The Modern Folk Quartet heb ik nog niet kunnen traceren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Amadea .....nee niet de MFQ ....ik was mis
The Everly Brothers zongen het op een country album
Sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow! Dit vindt ik echt een dikke plus waard. Want ik ben best wel bekend met de Everly Brothers, en maar weinig met het Simplistisch Verbond, behalve dan het liedje "Zoek jezelf" want dat vond ik altijd al een mooi nummer. Ik heb ook nog even proberen te zoeken nadat ik deze vraag las, maar ik kwan er niet uit. Maar dit is 'em hoor :-) Nooit geweten dat dit van The Everly Brothers was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vindt die van Waylon Jennings overigens wel minstens net zo mooi, zoniet nog mooier ;-)

Andere antwoorden (1)

Kenny Rogers (and the first edition) was de eerste die in 1971 Lay it down heeft opgenomen.

Toegevoegd na 1 uur:
Yes, hij was ook de componist.
Gene Thomas zegt het volgende:

This CD is a collection of songs spanning a few decades ,including my very first recording of "Sometimes" from 1961 in a local one-track studio in Texas ,to the 'then' state-of-the art studios in Nashville, on through to the 90's .Also included is my original version of my most recorded song" Lay It Down" from the early 70's . Mostly my own compositions, but also my versions of a few from songwriter friends. All but a couple of these songs were unreleased or unpromoted so I'm sure you're apt to hear many never heard by the public- at-large. I truly hope you find some you will like. I consider them some of my best efforts. Just my opinion of course, but here's hoping you might agree.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Mis, het origineel is echt van Gene Thomas. Kenny Rogers was de eerste die er een cover van opnam. Zie http://www.originals.be/nl/originals.php?id=3604