Benodigdheden: inspiratie, creatieve geest, intuïtie welbespraaktheid, lef en incasseringsvermogen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over herkenbare situaties vertellen doet het meestal ook wel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees de krant, kijk naar het nieuws, luister naar gesprekken bij de bakker of in de supermarkt, probeer zoveel mogelijk op je eigen manier na te vertellen wat je hoorde of zag. Denk kort na wat dit verhaal grappig kan maken.
Niet nodeloos lang nadenken, je publiek heeft ook geen kwartier om de mop te laten bezinken.
Geen langdradige anekdotes, werk vlug op naar het hoogtepunt om zo de spanning niet te verliezen. Je wilt niet dat je publiek zich af te vragen waar je naar toe wil... Heb je een echte voltreffer? Pers deze dan niet in 1 keer uit maar kom er later nog eens op terug, het kan je een veilig gevoel geven dat je publiek hier positief op reageerd.
Veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pak leuke actuele in formatie die iedereen wel weet en overdrijf ermee. doet het bijna altijd goed. of verwerk een herkenbare situatie in een grap met een leuke afsluiter. zelf-ironie is ook een zalentrekker.

zoek Dane Cook maar op op youtube. is een hele leuke comedian. ik kan dagenlang dubbel liggen om zijn humor.