Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke verbazingwekkende trucjes bestaan er die je met huis-tuin-en keukenartikelen kunt uitvoeren?

Kinderen vinden het altijd prachtig als je met hele simpele hulpmiddelen iets ogenschijnlijk heel bijzonders kunt doen, zoals b.v. de truc met de vorken en de munt, zie afbeelding, of de Belgische raket. Welke trucjes bestaan er nog meer van dit soort?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat een Belgische raket naar beneden i.p.v. naar boven? Ik ken hem niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe werkt die vork?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Belgische raket werkt met een theezakje wat je helemaal leeghaalt. Je houdt dan een kokertje van flinterdun papier over. Als je het aan de bovenkant aansteekt, zal het, wanneer het bijna helemaal opgebrand is, opstijgen. Er hoort een heel verhaaltje bij over het Belgische ruimtevaartprogramma, maar hier een filmpje van hoe het werkt: http://www.youtube.com/watch?v=_6EdGOOeK5Y&feature=player_embedded
De vorken met het muntje: Doe water in het glas om te zorgen dat het niet omvalt. Doe de vorken aan het muntje en zoek het evenwicht!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een CD hovercraft kijk maar eens op deze video:

http://www.youtube.com/watch?v=sktJTzRtr7M&feature=fvw
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die is leuk! Ga ik zeker uitproberen. Heb je hem zelf al gedaan? Eens kijken waar ik Justin Bieber heb gelaten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste antwoord omdat ik deze nog niet kende, de andere zijn ook de moeite waard. Bedankt!

Andere antwoorden (8)

Laat een plastic zak zweven door de lucht erin op te warmen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moest meteen aan deze denken:

"Als je een bericht écht geheim wilt houden, kun je het het beste opschrijven met onzichtbare inkt. Dat kun je heel simpel thuis maken. Pers een citroen uit in een schaaltje en gebruik een stokje of de achterkant van een potlood om je boodschap met citroensap te schrijven. Niet schrikken, je kunt het bericht nu nog gewoon lezen, omdat het sap nat is. Als dat eenmaal opdroogt, zie je er niks meer van. Het bericht wordt weer zichtbaar als je het papier voorzichtig boven een kaarsenvlam houdt. Het citroensap verbrandt eerder dan het papier, waardoor je bericht weer zichtbaar wordt."

Was ik altijd erg van onder de indruk ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fles cola en een rolletje mentos.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dan?....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werkt beter met cola-light.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die mentos in een tuig in de fles gieten. Ik hoor dat het beter werkt met cola light:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe krijg je mentos in een tuig en hoe giet je het dan in een fles cola light en wat staat er dan te gebeuren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, mentosje in de fles mikken, dit wel buiten doen, want je krijgt met een beetje geluk een enorme cola-fontijn. Bah, wel plakkerig!
Nodig: hardgekookt en gepeld ei, lege wijnfles, lucifers.
Truc: gooi een brandende lucifer in de fles en zet vlug het ei op de opening van de flessenhals.. en het ei floept heel erin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je hier iets aan.

http://easybartricks.com/

succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem vier niet gebruikte lucifers.
Plaats de lucifers met de uiteindetegen elkaar , in een kruisvorm, er staat nu een grote plus.
Nu mag er slechts een lucifer verplaatst worden om een vierkant te vormen.
Dit lijkt volkomen onmogelijk, maar is het wel!!!
Verplaats nu één lucifer een heel klein beetje, zodat er in het midden van het kruis, een klein vierkantje ontstaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorbereiding: Naai of schuif een lucifer in de zoom van een zakdoek. Neem een andere lucifer en wikkel die in dezelfde zakdoek; biedt die zakdoek aan (niet uit handen geven) en laat diegene de lucifer in de zoom breken.
Schudt nu (triomfantelijk) een hele lucifer uit de zakdoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deodorant in de lucht spuiten ( dat alcohol bevat ) en tegelijkertijd dat je spuit met je aansteker vlam aansteken op hetzelfde plek

(kijk uit Hihi )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding