Ik krijg de vraag van de energielev. of ik over wil gaan van grijze naar groene stroom. prijsverschil 0. waarom doen ze dat niet zelf?

de stroom die ik krijg verandert niet.ze moeten alleen investeren in alternatieve stroomopwekking. Solar,wind etc. Waarom dus de vraag aan mij ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het percentage klanten wat ze werven voor groene stroom is gelijk aan het percentage van de stroom dat ze dan ook verplicht groen moeten verkrijgen/opwekken. De groene energie is dus echt afhankelijk van de bereidheid van mensen om mee te doen.

dat komt omdat ze verplicht zijn een verandering vooraf te melden of toestemming voor te vragen nu is de prijs nog gelijk maar als straks iedereen groene stroom heeft stijgt die prijs tenminste daar heb ik een vermoeden van en daarom heb ik gewoon grijze stroom

zodat ze ingedekt zijn wanneer groene stroom over een bepaalde periode duurder is dan grijze stroom. in dat geval heb je zelf toegezegd. wil hiermee niet beweren dat dat ook echt zal gebeuren, maar het lijkt mij puur indekken..

Geheel met je eens. Het is de plicht van de energiemaatschappijen om zo milieuvriendelijk mogelijke energie in te kopen. Alle energie komt uit hetzelfde stopcontact.

Ze doen het niet zelf omdat ze jouw handtekening nodig hebben. Als ze daaarna de prijs van groene stroom willen verhogen, dan ben jij de l*l

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100