Wat zijn de redenen dat van die celebs een andere naam nemen? of iniedergeval, niet hun "echte" naam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Cryofiel
13 jaar geleden
Bedoel je die ex-GV-er die zichzelf Shanti noemt? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat niet, Maar bijvoorbeeld Rihanna, of Lady Gaga, zo heten ze namelijk niet echt, maar waarom hebben ze dan van die andere namen?

Het beste antwoord

Er zijn verschillende redenen waarom een artiest een artiestennaam aanneemt. Vooral omdat hun eigen naam niet zo lekker klinkt (denk bijvoorbeeld aan Gordon die eigenlijk Cornelus Heukenroth heet).

Maar bijvoorbeeld ook omdat hun eigen naam heel veel voorkomt waardoor de naam niet genoeg opvalt.

Of omdat een bepaalde muziekstijl niet bij je eigen naam past. Als je DJ bent, klinkt DJ Tiesto toch een stuk passender dan DJ Thijs Verwest.

Toegevoegd na 24 seconden:
Correctie: Cornelis Heukenroth

Toegevoegd na 3 minuten:
Leuk voorbeeldje. Bij sommige artiesten snap je meteen waarom ze een artiestennaam hebben.

Akon heet eigenlijk Aliaune Damala Bouga Time Puru Nacka Lu Lu Lu Badara Akon Thiam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow, ik had nooit gedacht dat Akon Aliaune Damala Bouga Time Puru Nacka Lu Lu Lu Badara Akon Thiam zou heten ! Ik weet wel dat " Rihanna" eigenlijk Robyn heet. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om heeeeel eerlijk te zijn wist ik het ook niet uit mijn hoofd, maar niet verder vertellen he?!

Andere antwoorden (1)

Om beter op te vallen, of omdat hun naam niet 'beroemd' genoeg klinkt, natuurlijk kan het ook een soort van schuilnaam zijn dat ze liever hun echte naam niet bekend willen maken