Hoe kan het dat the simpsons de toekomst voorspellen?

Jullie kennen ongetwijfeld de afleveringen van tig jaar geleden die nu ineens een aantal gebeurtenissen exact lijken weer te geven. Hoe kan dit?! Sommige filmpjes zoals trump verkozen als president die van de roltrap daalt is op elke beweging precies goed. En dat was 17 jaar geleden. Ik ben eigenlijk heel zwart wit, maar hier snap ik niks van. Hopelijk kan iemand mij meer inzichten geven.

Picture for question
6 jaar geleden
15.4K
Ritsuka
6 jaar geleden
hoeveel afleveringen zijn er geweest, hoeveel minute uitzendtijd, en hoeveel minuten daarvan klopten met de werkelijkheid?
The Simpsons heeft al heel veel seizoenen, dan zit er snel wel iets wat toevallig klopt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit had nooit toevallig kunnen kloppen, teveel paramaters die precies juist zijn. Tja alles kan, maar dit is nu exact een hoax. Men had natuurlijk zijn kandidaatschap kunnen voorspellen maar niet een foto precies kunnen voorproduceren inclusief waarin bijna elk element zuiver klopt.

Het beste antwoord

Dat doen of deden ze niet. Niet in dit geval. Dit is een hoax. De beelden zin niet uit 2000 maar uit 2015.

Toegevoegd na 8 uur:
Hier een paar voorbeelden waar The Simpsons wel "de toekomst voorspelden".
https://www.buzzfeed.com/jenlewis/21-times-the-simpsons-bizarrely-predicted-the-future?utm_term=.jhlX1241eV#.cfOpgmZgVq
Waarvan een aantal logisch een aantal vrij bizar, maar ook een paar die niet echt bijzonder zijn of die al vaker voorspeld waren (Knight Rider sprak al een decennium daarvoor met een horloge). Video over telefoon bestond ook al ver voor mobiele telefoons.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Beeldtelefoon
Het was een ontwikkeling die al geprobeerd was maar nooit doorgeslagen was, dus die voorspelling is eigenlijk geen voorspelling. Andere zoals de hamburgeroorwarmers zijn eerder een self-fulfilling-prophecy (of life imitating art).

Maar al deze voorbeelden laten een realistische voorspelling zien, anders dan de "voorspelling" die jij laat zien. Daar kloppen net even te veel elementen.

Hier de betere voorspellingen op een rijtje (hoewel ook weer een s-f-p:
http://www.independent.co.uk/news/media/tv-radio/11-times-the-simpsons-accurately-predicted-the-future-a7412221.html
In mijn ogen is nr 4 een leuke "voorspelling".

Hoe kan het dat the simpsons de toekomst voorspellen?:
Het zijn geen voorspellingen, het zijn scenerio's of objecten die toevalligerwijs uitgekomen zijn of gekomen lijken te zijn.
-Voldoende logische, realistische scenario's schrijven.(Het is niet ongewoon dat een wild dier een mens aanvalt, of dat iets misvormt onder straling)
-Dingen laten zien die maakbaar zijn.
-Dingen laten zien waarvan je op je klompen aan kan voelen dat ze er ooit komen (of eigenlijk al waren).

Leuker wordt het als je mensen laat voorspellen die wat inzicht hebben in technologie:
https://listverse.com/2013/03/15/10-ridiculously-specific-predictions-that-came-true/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De schrijvers van The Simpsons kunnen de toekomst niet voorspellen. Helemaal toevallig is het echter niet. Je kunt vast de uitdrukking "thruth is stranger than fiction", de werkelijkheid is vaak gekker dan de fantasie. De schrijvers trekken allerlei dingen in het absurde, maar worden gewoon ingehaald door de werkelijkheid.

Overigens zijn er al meer dan 600 lange afleveringen van de Simpsons, waarin ontelbare situaties zitten. Allicht zitten daar per ongeluk een paar dingen tussen die zijn uitgekomen. Net als bij waarzegsters op een willekeurig kermis of braderie.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als de beelden zo goed overeenkomen is er wat anders aan de hand. Zelfs het lettertype klopt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@MrTomaat als je even naar de eerdere campagnes kijkt, dan zie je dat die borden altijd hetzelfde lettertype en kleur hebben.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou graag een voorbeeld zien. Kijk even naar:
-Kleur
-Omlijning
-Gebruik sterretjes
-Slogan met America
-Haar (was niet witgrijs in 2000) Kortgezegd de hele afbeelding die zogenaamd uit 2000 zou komen kan alleen uit 2000 komen als men expres dat hele concept uit de Simpsons zou zijn gaan gebruiken om die "foto" te reproduceren. Misschien overtuigt dit je https://www.youtube.com/watch?v=I8-Vjnn-VuQ