Hoe heet zo iemand?

er zijn mensen die met de handen mooie figuren kunnen maken die dan op de muur als schaduw te zien zijn.
Maar hoe heet het als iemand dat doet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=1AwIFe6k3Lo

Het beste antwoord

Deze specifieke vorm van het schimmenspel, handschaduwspel, wordt vooral voor statische beelden of korte sketches gebruikt.

Er is schijnbaar geen specifieke benaming voor de beoefenaars hiervan, maar je zou ze 'handschaduwspelers' kunnen noemen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Handschaduwmaker??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat grappig dat het nog steeds door niemand genoemd is ?? Het is gewoon en schimmenspeler.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh, en dan ben je dus aan het schimmenspelen.
Vergelijk maar met toneelspelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij Marleen wordt het schimmenspel met van die platte Indonesische poppetjes gespeeld.
Handschaduwspeler is al genoemd.