Waarom zijn er op t.v zoveel engelstallige films ?

Waarom geen Duitse, Rusische,of Griekse films.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind 't niet erg. In Nederlandstalige films draait alles altijd alleen maar om seks en is het verhaal bijzaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vandaar mijn reacie, dat ik het niet erg vind dat er zoveel engelstalige films zijn.

Het beste antwoord

Goeie vraag, +1. Ik denk zelf dat er weinig vraag is voor buitenlandse films. De gemiddelde Nederlander kijkt liever naar een simpel te begrijpen Hollywood film dan naar een kleine buitenlandse film. Echter, als je goed zoekt dan vindt je wel goede buitenlandse films. Soms op zaterdagavond/nacht op ned2 en bij onze vrienden van de bet in België.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

omdat het het grootste taalgebied is is er veel aanbod. ook staan de Amerikaanse en Engelse samenleving dichterbij ons dan bijvoorbeeld de Russische samenleving en kunnen we er ons daardoor makkelijker mee identificeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stukje gemaks zucht ook . Gemak dient de mens hee? en hij kiest voor de weg met de minste weerstand.

Heel veel kreten in het Engels die kennen we gewoon uit ons hoofd...... bijvoorbeeld : Hell yeah.... dan weet elke nederlander wat dat betekend.

Maar in het grieks is die term totaal onverstaanbaar dus je moet echt elk woord gaan zitten lezen van de ondertiteling.

Duits lijkt ook een beetje op Hollands maar toch vele Hollanders vinden dat geen sympathieke taal om te horen ( geen flauw idee waarom )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het aanbod in Engelse films is het grootst, daarnaast zijn de films die wij willen zien in het Engels. Ik moet er niet aan denken om een hele film in het Russisch te kijken, ook niet met ondertiteling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat meeste films in Amerika worden gemaakt. En daar spreken ze engels. Volgens mij daar vandaan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij komt het ook omdat de zenders een pakket films uit de catalogus van een filmstudio kopen. Dat is dan ook de reden dat je films voor de zoveelste keer voor je kiezen krijgt. Ze hebben hun geld niet uitgegeven om een film maar 1 keer uit te zenden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat ik het simpel houden.
Engels is een basistaal, veel mensen kunnen die.
En nog belangrijker, de films die wij over het algemeen kennen, komen uit de VS en daar spreken ze engels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engelse films trekken het grootste publiek, dus meer kijkcijfers voor de desbetreffende zender. Waarom een film uitzenden waar maar een selecte groep naar kijkt, als je ook het grote publiek aan kan spreken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engels verovert de werleld al decennia lang, en ik vind dat een zeer slechte zaak. Waarom doen ze zo'n vreselijke acties tegen bijvoorbeeld het World Trade Center? Inderdaad, men vindt dat Amerika en waar het engels vandaan komt, te veel macht hebben.

We mogen ons zelf niet meer zijn. Het gaat nog zo ver komen, als je geen engels kent, je niets meer betekent in deze wereld. Mogen wij nog even onszelf zijn, aub...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die zijn toch niets aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zij hebben een goede reputatie,en we denken dat die andere landen B FILMS uitzenden.