Is er een plek waar je speciaal gemaakte muziek kan bestellen?

Hiermee bedoel ik muziek op maat. Kan dat ergens?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Hoe bedoel je precies? Er zijn bijvoorbeeld filmcomponisten, en mensen die deuntjes voor reclames schrijven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik wil graag een YouTube film maken met 'royalty-free' muziek en die een beetje past bij mijn film. Ik zoek iemand die dat voor niet al te veel geld kan doen. Heb al even gezocht hierop, maar ik geloof dat dit niet vaak voor komt...
Amadea
7 jaar geleden
Dus het gaat helemaal niet om speciaal voor jouw doel gecomponeerde muziek, maar je zoek iemand die bestaande deuntjes bij jouw filmpje zoekt. De vraag klopt niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jawel. Ik zoek een componist die speciaal gemaakte muziek kan schrijven voor mijn film op YouTube. Ik hoef geen al bestaande nummers. Ik zoek iemand die muziek voor dat 'doel' schrijft. Sorry voor de onduidelijkheid.
Amadea
7 jaar geleden
Dan zul jij daar voor moeten betalen, en dat zal niet weinig zijn. Of ze dat voor een amateur zullen doen? Een beginner wellicht wel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oké bedankt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mogelijk kun je onder de term 'creative commons music' al muziek vinden (bijv. via google.com) die voldoende voldoet aan je eisen, en afhankelijk van het stuk en de aanbieder gratis of geringen betaling over redelijk unieke muziek kunt beschikken. Zo niet kun je een singer / songwriter benaderen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zelf zocht daar ook naar. Je kunt zoals SlartiCraftFast zegt al bestaande nummers gebruiken om geld te besparen. Als je echt originele muziek wilt, dan moet je een beginner zoeken die het voor je kan maken. Ik zou op deze site een kijkje nemen: http://jonathanybe.wixsite.com/moviemusic
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
of bedoel je muziek laten componeren bij een eigen tekst? Ik ken wel iemand!

Antwoorden (1)

Hallo,

Ja hoor, plekken zat. Je kunt bijvoorbeeld naar een site als bijvoorbeeld studiopros.com (er zijn er meer als deze, google maar) gaan als je een professionele productie wilt laten maken, maar daar zitten natuurlijk redelijk hoge kosten aan vast.
Wat je ook kunt doen is naar sites als fiverr.com of freelancer.com gaan, waar ook zulke diensten worden aangeboden. Goedkoper maar de kwaliteit van het eindproduct is twijfelachtig. Binnen communities als Reddit en op Youtube kun je ook mensen vinden die samen met jou iets in elkaar willen zetten, kwestie van vragen.

Veel succes,

Willem