Bestaat een app waar je je eigen kleding kan toevoegen en dat die app automatisch een outfit samenstelt?

Die bijvoorbeeld een outfit samenstelt voor het weer van die dag.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Erna55
7 jaar geleden
Waarom wil je jezelf afhankelijk maken van een app ?
Kun je niet zelf bedenken dat je met warm weer iets anders aan kunt trekken dan bij koel weer ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alles kan toch? Durf eens iets geks te doen, soms valt het geweldig uit. Pak gewoon blind een shirt en een broek/rok uit de kast en kijk hoe het staat, staat het niet bij elkaar, dan probeer je gewoon iets anders.

Antwoorden (1)

Nee, die bestaat niet. Je zou er zelf en kunnen maken (dat deden we vroeger ook wel, in plakboeken), maar dan merk je al HEEL snel dat er een menselijke factor onontbeerlijk is : namelijk "wat staat bij wat".

Probeer het maar eens uit ; maak een foto van al je kleren, sorteer ze in een stapel tops / broeken / schoenen / accessoires, en pak er steeds uit elke stapel één. Dikke kans dat 90 % van de combinaties VOLSTREKT ondenkbaar is dat je dat OOIT aan zou trekken.
Of, nog leuker, laat een KIND uit je kledingkast willekeurige outfits zoeken. Draagkans wederom minder dan 10 %. Om nog maar niet te spreken van leuke combi's als een tuinbroek met een zomerjurkje en sandaaltjes.

Een app zou op exact dezelfde manier werken ; puur gerandomiseerd, zonder te "weten" dat die kabeltrui op dat gebloemde mini-rokje met die cowboylaarzen en strassketting niet echt een heel mooie combi oplevert. Net als die gebloemde blouse op die geruite legging.

Kortom, uiteindelijk past maar een klein deel van je kleding bij een ander klein deel van je kleding, en draag je 20 % van je kleding 90 % van de tijd. Zorgen dat alles wat je koopt in "jouw" kleur op elkaar afgestemd is eigenlijk de enige manier om steeds weer "blind" iets uit je kast te kunnen trekken en altijd een goede combi te hebben. Maar daar steken mensen zelden of nooit de tijd en energie meer in.

Vermoedelijk schiet je het meest op met een middagje gezellig met een vriendin al je kleren passen (ruimt vaak meteen lekker op), opschrijven of fotograferen wat leuk is, en die foto's bewaren om uit te kiezen. En als je iets nieuws koopt : bedenken bij welke kledingstukken die je al hebt het gaat passen.