Hoe stel je een correcte filmografie samen?

Voor mijn paper (theaterwetenschappen) moet ik een filmografie toevoegen. Welke info moet daar allemaal in staan om correct te zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf waarin je in de filmografie allemaal over wilt uitwijden. Dus in principe zou je van te voren moeten bepalen hoe groot de filmografie moet worden.

Wat men het meest gebruikt, en wat voor een buitenstaander ook het meest logisch leest, is beginnen met de decennia en dan daarin de jaartallen. Zo kun je in de kolom van de decennia nog per jaar en per film of onderwerp kort en bondig uitwijden als daar aanleiding toe is.

Een klein stukje gekopieerd van de filmografie van Donald Duck, gelezen op wikipedia:

The Wise Little Hen
The Orphan's Benefit
The Dognapper

The Band Concert
Mickey's Service Station
Mickey's Fire Brigade
On Ice

Donald and Pluto
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aardige try-out, +1