Als ik een vrijgezellencafe wil starten, welke regels kun je dan het beste opstellen?

Omdat het niet goed gaat met ons cafe willen we er een vrijgezellencafe van maken. Daar waar iedereen verplicht respect moet hebben voor een onbekende die om een praatje verlegen zit. Mensen moeten weten dat ze aangesproken mogen worden door onbekenden die een relatie zoeken of vriendschap. Hoe kun je zoiets het beste aanpakken? Om misbruik tegen te gaan of teleurstelling.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Ik zou informeren bij een al bestaand alleenstaanden cafe.
Dan hoef je het wiel niet helemaal zelf uit te vinden. En hun regels aanpassen aan de sfeer in jouw cafe, en zoals jij het prettig vindt.

Toegevoegd na 1 minuut:
misschien is hieronder iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin met een of twee avonden per week iets te organiseren alleen voor singles. (dat is toch de term tegenwoordig).
Vertel dat aan je vaste gasten.

Bijv. woensdagavond dansavond (als je de ruimte hebt) alleen voor singles, alleenstaanden. Daar maak je dan uitgebreid reclame voor in de buurt, briefjes ophangen bij de supermarkt, foldertjes, uitnodigingen in brievenbussen etc.

Donderdagavond uitsluitend toegankelijke spelletjesavond voor singles, alleenstaanden. Eerste drankje gratis. Veel reclame maken.

Jouw tekst: "Daar waar iedereen verplicht respect moet hebben voor een onbekende die om een praatje verlegen zit. Mensen moeten weten dat ze aangesproken mogen worden door onbekenden die een relatie zoeken of vriendschap."
Die zet je onderaan je foldertje, je flyer, je aanplakbiljetten.
Probeer een wat huiselijke sfeer te creeeren. In mijn vroegere stamkroeg waren er af en toe bitterballen enzo.

Als dat allemaal loopt, dan breid je het aantal avonden uitsluitend voor alleenstaanden uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, mooi verwoordt, ik denk dat vooral de huiselijke sfeer belangrijk is.
Geen seks op de w.c.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt de mensen moeilijk verplichten om met iedereen een praatje te maken. Als je iemand niks vindt, begin je geen conversatie. Als dat wel een algemene regel wordt, denk ik dat je de loop er moeilijk in krijgt. Het werkt wel om vrijgezellenavonden te organiseren. Om de week ofzo. Als je dat via je website, borden in de zaak, mailinglijst enz promoot dan komen de liefhebbers vanzelf op die avonden. Dan kan je avonden houden speciaal voor singles, maar ook voor 55+ers of voor alleenstaande papa's tot 40, veteranen zonder linkerbeen of wat er ook maar voor behoefte bestaat in de omgeving van jullie zaak.

De "daluren" door de week en overdag zijn soms heel geschikt om iets voor ouderen te organiseren. Die vinden het niet onhandig als er op dinsdagmiddag klaverjassen wordt gehouden.

Als je op een bepaalde dag in de week altijd een waardeloze omzet draait, kan je ook op zoek gaan naar een partij die je zaak op die avond voor een zachte prijs afhuurt. Een schaak/brei/klaverjas/vereniging zonder eigen vaste stek ofzo, je kan het soms zo gek niet bedenken.