Waarom zijn er zoveel amerikaanse tv series op de Nederlandse tv?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoals computoon zegt, er wordt veel gemaakt in de VS. Maar we hebben ook veel binding met de Engelse taal, velen hoeven dus zelfs geen ondertitels te lezen. We hebben veel met Amerikaanse popcultuur, vooral ook omdat we al lang heel veel Amerikaanse popcultuur voorgeschoteld krijgen. Daardoor snappen we sommige concepten, of verwachten we ook bepaalde concepten.
In voormalige Oostbloklanden worden weer wat meer Russische series getoond, en in Oostenrijk zullen gok ik wel Duitse series getoond worden. Nu ik erover nadenk hadden we vroeger ook wel meer Duitse krimi's. Maar blijkbaar ligt dat ook niet meer in de markt. America is nu eenmaal de leidend in entertainment in de westerse wereld, films, muziek, series, games. Maar vraag je dit ten opzichte van andere landen of ten opzichte van Nederlandse producties?

Het beste antwoord

Hallo Diederik,
De Amerikaanse tv heeft aantrekkelijke films en series voor Europa. Amerikaanse films gaan de hele wereld over. In Nederland gaan ook films en series de wereld in maar niet erg veel
Mvg. Thom
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De VS is een groot land dus ook het aanbod van series is groot. Die kan men aan veel landen verkopen en ze hoeven dan alleen nog maar te worden ondertiteld of nagesynchroniseerd.

Dat is veel goedkoper dan in eigen land een serie te laten vervaardigen.