Zijn simpele oordoppen goed genoeg voor festival?

Ik ga bijna nooit naar festivals alleen binnenkort dus wel. Ik heb gewoon simpele oranje schuimachtige oordopjes voor slapen enzo. Is dit ook wel goed genoeg voor festivals als ik niet te dichtbij boxen sta ofzo?
Ik wil geen gehoorschade namelijk :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.1K
Antoni
8 jaar geleden
Op de meeste festivals zijn tegenwoordig ook oordoppen te koop. Ik neem aan dat dat de goede of de beste zijn. Die oordoppen kosten meestal maar heel weinig.
19belle87
8 jaar geleden
ga zo vaak naar festivals nooit oordopjes nodig gehad:P
ronron1212
8 jaar geleden
Schade aan je oren ontstaat ook niet direct maar mogelijk wel later als je oren vaak aan te veel decibellen wordt bloot gesteld, @19bella87

Antwoorden (2)

In principe zullen ze een hoop verschil maken, maar als je echt ook een beetje van goede kwaliteit muziek wilt genieten, is het wel aan te bevelen speciale oordoppen aan te schaffen. Die hoeven overigens ook niet de wereld te kosten.
De link is een willekeurige, er zijn er natuurlijk meer te vinden. Deze zijn te krijgen bij Kruidvat.
https://www.alpine.nl/gehoorbescherming/partyplug/

Gewone schuimoordopjes dempen alleen het geluid, ALLE geluid. Daardoor wordt het natuurlijk wel meer vervormd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gehoorbeschadiging is iets wat je moet voorkomen. Doofheid op latere leeftijd of eerder veroorzaakt door te veel decibellen is niet leuk. Je kunt beter goede gehoor bescherming kopen waardoor je ook goed hoort maar niet te veel decibellen te verduren krijgt. Kwaliteit is erg belangrijk doof worden is echt niet zo leuk. Ga naar een goede hoorwinkel en laat je goed adviseren.
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Minner je hebt duidelijk geen verstand van gehoorschade