Waar komt de naam Thunderdome vandaan? (Hardcore festival)

Van de film mad max of niet? Het gaat over het Hardcore festival

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

ID&T, gemaakt van de voorletters van de drie bedenkers (in volgorde van leeftijd) Irfan van Ewijk, Duncan Stutterheim & Theo Lelie, organiseerde een grote houseparty nadat ze een oudejaarsavondfeest gaven waar veel meer mensen op afkwamen dan ze gedacht hadden. De locatie werd de jaarbeurshal in Utrecht en het was bedoeld als eindexamenfeest. "The final exam" vond plaats op 20 juni 1992. Het grote aantal van 12.500 mensen kwamen naar deze rave.
Als vervolg daarop bedachten ze een paar maanden later The Thunder Dome. Op 3 oktober 1992 in het Thialfstadion te Heerenveen. Die grote hal van het stadion overweldigde hen, de eerste Dome (het Engelse woord voor een gebouw met koepeldak) waar donder (in het Engels dus Thunder) en bliksem binnenkwamen door het genre muziek wat er uitgevoerd werd. Later is men die twee woorden aan elkaar gaan schrijven.
Amadea