hoe heet een film welke in 1x geschoten/gefilmd wordt??

de camera draait tijdens deze opname constant en wordt niet stopgezet/pauze tijdens de opname.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (2)

Wat jij bedoeld is volgensmij het programma Lipdub.
Dit was een programma waarin ze een One-take-videoclip maakten voor een dierbare.
Dit programma was van de NCRV en is te zien op de volgende link:

http://lipdub.ncrv.nl/uitzendinggemist

en dit zegt hun site:

Lipdub is een fenomeen waarbij een bestaand nummer wordt geplaybackt en in één take met een grote groep mensen wordt opgenomen. Zo ontstaat er een nieuwe clip. In Lipdub is alles te zien: de tricky stunts, overwonnen angsten, bloopers, de reactie van degene voor wie de lipdub is gemaakt en nog veel meer
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
gvrox
8 jaar geleden
Dat is inderdaad precies het gevraagde, ik had er nog nooit van gehoord!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Had ik inderdaad ook nog nooit van gehoord en had ik zonder toelichting überhaupt nooit gevonden.
Dikke plus!
Zal mijn antwoord verwijderen. :)
Een long take is een ononderbroken shot in een film (of televisieserie), die duidelijk langer duurt dan een gemiddeld shot in dezelfde film of films in het algemeen. Een long take duurt soms wel minuten lang.

Bekende longtakes[bewerken]
De Russische film Russian Ark bestaat volledig uit 1 shot, van ongeveer 90 minuten. De film Timecode bestaat uit vier longtakes die de hele film duren, die in een split screen worden getoond.

Films als Before Sunset, Rope, Elephant en Irreversible bestaan uit een serie verschillende longtakes. De Hongaarse film Sátántangó duurt 7,5 uur maar heeft desondanks minder dan 200 shots, een gemiddelde van bijna twee-en-halve minuut per shot.

Binnen een film met een 'normale' montage kunnen ook longtakes zitten, die op die manier extra opvallen. Enkele voorbeelden hiervan zijn Goodfellas, Touch of Evil, Hard Boiled en recent nog Children of Men, maar deze lijst is veel langer.

Regisseurs die vaak longtakes gebruiken zijn Alfred Hitchcock, Brian DePalma, Paul Thomas Anderson en Quentin Tarantino