Wat moet een regisseur doen om muziek te mogen gebruiken in zijn film?

Het klinkt wel vanzelfsprekend dat hij daarvoor moet betalen, maar gaat dit ongeveer in zijn werk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

zijn verschillende manier om muziek in je film te mogen gebruiken.
Indien je een bestaand liedje in je film wilt zal je de maker van dat liedje moeten contacteren en schriftelijke moeten vaststellen dat jij dit mocht gebruiken in je film. Ook zijn er andere manieren om aan muziek te komen zoals royal free muziek en die kosten je niets en kan je in je film gebruiken. Ook bestaan er goede websites met ongelooflijke goede film muziek als Audiojungel , Zie bij bron daar heb ik de webiste gezet, daar kan je voor weinig geld goede muziek aankopen voor je film. Dit doe ik ook als regisseur, Groeten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor de grotere producties wordt speciaal muziek gecomponeerd en uitgevoerd.
De productiemaatschappij zal dan een componist uitzoeken en daarvoor betalen.
Later moet het e.e.a. nog uitgevoerd worden en betaald, maar met die zaken houdt een regisseur zich veelal niet bezig.
Als er bestaand materiaal wordt gebruikt dan wordt er een opgave gedaan aan de auteursrechtenorganisatie(s). Die innen het geld het sluizen dat door aan de rechthebbenden.