Is er een Nederlandse vertaling van La Pastorella?

De Belcanto's hebben ooit een nummer uitgebracht "De Kinderen" deze staat ook op YouTube. Ik kan daar de tekst echt niet helemaal uit opmaken. Heeft iemand deze tekst voor mij? Of bestaat er ook nog een andere Nederlandse tekst op dit nummer?
Het is voor een koortje.
Vast hartelijk dank.
Grtjs
Pieter

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, die is er. Dit is wat ik versta dat er gezongen wordt: [Klokgelui] Op ied're hoek van elke straat daar dreigt gevaar voor ieder jong kind Het kijkt niet uit en denkt alleen dat zijn leven begint De auto's scheuren af en aan en zien ze niet - het is al gebeurd Maar mensen toch: een moederhart is snel verscheurd Refrein: De kind'ren van ons zijn jong en niet bang een leven vol gevaar, misschien niet lang Heeft alles nog wel zin om door te gaan of laten we ze maar in hun waan? De kind'ren van ons zijn jong en niet bang een leven vol gevaar, soms niet lang... [Klokgelui] Ze groeien op en zijn snel groot. Wat moeten ze, want werk is er niet Hun toekomstbeeld is zwart als roet en vol verdriet De hele dag maar bezig zijn dat valt niet mee, dus drugs of veel drank Al vele dagen op de straat in oliestad Refrein.

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=H4GsQUaEcec

De originele vertaling kunnen zij (vertaalsongtekst.nl) helaas niet vertonen i.v.m. rechten. Het was op een lentedag Het was groen al Hoe werd de nieuwe wereld Winter heeft een afscheid lied Besteld bij de wind De herderin van Walgardena Omhoog ging alleen in het land Waar ze hebben een lange zomer De rest werd La Pastorella is zo jong en mooi En veel te lang alleen op Bergeshöh'n Liefde is geen spel van de eeuwigheid D'rum geschenk 'aan haar elke dag van uw Tijd La Pastorella zo jong en mooi Op een dag zal ook versteh'n Ze zei dat ik zal op je wachten De herfst is binnenkort en dan ben je mijn En word een leven Gewoon gelukkig zijn Ze kijkt terug in de groene vallei En denk aan hem en voelt dat het waar is Je zal voor altijd met hem Volgend jaar La Pastorella is zo jong en mooi En veel te lang alleen op Bergeshöh'n Liefde is geen spel van de eeuwigheid D'rum geschenk 'aan haar elke dag van uw Tijd La Pastorella zo jong en mooi Op een dag zal ook versteh'n

Bronnen:
http://www.vertaalsongtekst.nl/vertaling/H...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100