hoe heet dat drukke nummer over Oost- en West-Berlijn?

Ik herinner me dat ik toen ik een jaar of 10 was (ik ben geboren in '98) op tv een band zag die een lied speelde over oost- en west-berlijn. Het was een druk nummer met blaasinstrumenten, dus ik denk dat het ska was maar dat weet ik niet zeker. De tekst ging van (in een andere taal): oost berlijn west berlijn, en daarna allemaal variaties daarop zoals 'half berlijn heel berlijn' of 'oud berlijn nieuw berlijn'.

Nadat het nummet was afgelopen werd er op dezelfde zender een documentaire uitgezonden over de DDR.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je bedoelt niet "over de muur" van Het Klein Orkest ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat nummer heeft een heel andere sfeer en genre. Wat ik bedoel is veel drukker
Cryofiel
9 jaar geleden
Dit nummer?
http://www.youtube.com/watch?v=iIfjoFX6yRs Of natuurlijk Peter Fox (da's meer mijn stijl van muziek, goed ritme en ook nog eens super tekst):
http://www.youtube.com/watch?v=yphwzD1XaBY
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=4yVebsKnwyg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Kolibri2014, dat nummer voldoet nauwelijks aan de beschrijving. Bovendien kende ik het al.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou het dit nummer kunnen zijn en dat daar indertijd een variatie op gemaakt is? Het einde is nl wel zoals jij beschrijft.
https://www.youtube.com/watch?v=heiA28J4ri4
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zie nu dat niet niet een Nederlands nummer bedoeld, nou dan zal het Frank Boeijen wel niet zijn.
carmel163
9 jaar geleden
Je hebt het over een andere taal. Weet je nog of het bijvoorbeeld Engels of Duits was? Weet je ook nog iets meer over de band? Zong er een man of een vrouw, of meerdere mensen? Denk je dat het een liedje uit 2008 was, of dat het ouder was?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij was het Duits. Het nummer werd gespeeld door een band met alleen mannen.

Het beste antwoord

Mogelijk bedoel je 'over de muur' van klein orkest?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, het klonk heel anders