Waarom is de print van Disney DVD's altijd grijs?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://2.bp.blogspot.com/-cAa2Kn3iGJw/UYGJspquVqI/AAAAAAAAGbM/ty5HAPNS7KA/s1600/sorting1.jpg Hoesjes zijn ook altijd gekleurd.

Het beste antwoord

Veel bedrijven hanteren een bepaalde "huisstijl". De huisstijl van een organisatie of bedrijf is een consistente presentatie naar buiten toe, vaak de eerste kennismaking voor klanten en belangrijk voor de uitstraling en de herkenbaarheid.

Hierdoor denk je meteen wanneer je een grijze DVD ziet: "Hé, die is van Disney"

Hoe langer en consequenter een huisstijl gehanteerd wordt, hoe herkenbaarder deze wordt.

Andersom kun je door je huisstijl te wijzigen vaak ook negatieve associaties bij het grote publiek laten "vergeten". Bedrijven die erg negatief in het nieuws zijn geweest passen vaak hun naam en kleuren aan om zo weer fris te kunnen beginnen.
Ook kun je een wijziging in huisstijl gebruiken om nieuws te genereren. De media hebben dan een onderwerp om over te schrijven en drukken graag het nieuwe logo af. Allemaal reclame !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hierdoor denk je meteen wanneer je een grijze DVD ziet: "Hé, die is van Disney" Verzin je dat voorbeeld nou, of mis ik nou wat? https://www.google.com/search?q=disney+dvd&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=uswEU-nAOKq47AazlYH4CQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1920&bih=1099
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Haha... ik ben uitgegaan van de vragensteller. Ik heb de stelling uit de vraag eerlijk gezegd niet gecontroleerd. Wellicht heeft de vragensteller allemaal DVD's uit een bepaalde serie van Disney. In dat geval slaat de huisstijl niet op het bedrijf, maar op de serie.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Er bestaan namelijk wel grijze disks, maar inderdaad ook gekleurde.
http://www.filmtotaal.nl/images/newscontent/acf076f.jpg