Hoe kan je een houten blokfluit die vooral bij het mondstuk kaal is geworden weer netjes maken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb een tenorblokfluit waarvan de lak nogal snel sleet. Mijn blokfluitjuf had dezelfde, met hetzelfde euvel. Wat zij had gedaan was met heel fijn schuurpapier de hele fluit schuren,mee hele kalklaag eraf dus, en daarna oliën,met olijfolie. Hij zag er echt prachtig uit, en de klank was niet veranderd. Ik ben niet verder gekomen dan schuren, waar hij ook al erg van opgeknapt was. Ik speel zelden meer, anders zou ik hem nog wel gaan oliën. Ik weet niet of ik dit met een dure fluit zou aandurven. Deze was niet zo duur destijds, en daarom leek het me het proberen wel waard, je moet dan uiteraard wel de hele fluit schuren en oliën,. Als je dat niet aandurft, zou ik eens bij een blokfluitbouwer informeren wat de mogelijkheden zijn. Toegevoegd na 58 seconden: Niet de hele kalklaag eraf, de laklaag! (Ongewenst eigen initiatief van de iPad...)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100