Hoe laat worden kranten gedrukt?

volkskrant, nrc enz.

Toegevoegd na 5 minuten:
wat zou de deadline zijn voor het allerlaatste nieuws? rekening houdend met drukwerk-klaar maken etc?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (6)

Dat gebeurd naar 12 uur vannacht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tijdens de nacht. Ik heb ooit voor de levering gezorgd en we moesten vaak om 5 uur in de ochtend nog wachten op de kranten. Deze kwamen vers van de pers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gratis kranten rollen rond 00.30 uur van de persen want daarna moeten de persen gebruikt worden voor het drukken van de echte kranten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan. Heb ooit eens een excursie bij de Telegraaf gehad. Die begonnen om 11.00 uur te drukken op 4 persen. Per pers 80.000 kranten p/u dus na 2,5 uur klaar.
Het eerste gingen de kranten weg die het verste bezorgd moesten worden.
Buitenlanden die veel afzet van de krant hebben, drukken de Telegraaf zelf (de Telegraaf besteed het drukken dan uit aan een buitenlandse drukker)
Het komt ook voor dat op het laatste moment de voorpagina nog veranderd wordt. Actueel nieuws van de ol spelen stond 'smorgens al in de Telegraaf. Een huzarenstuke m.i. Dus de aanvang van het drukken is van meerdere zaken afhanklelijk. Oplage, Capaciteit van de drukkerij en de distributie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk zelf bij een dagblad en hier beginnen ze rond 23:30 uur en gaan dan door tot ca. 04:00 uur (als er niet te veel storingen zijn, anders kan het uitlopen tot 05:30 uur).

Toegevoegd na 55 seconden:
De z.g. deadline ligt op max. 1 uur na de geplande starttijd van 23:30 uur.