Waar vindt ik een dansschool die dansles geeft op de jaren 50-60 muziek?

De dansen van deze tijd gaan mij veels te snel en de capriolen die erbij horen daar waag ik mij niet aan...Maar ik wil dansen!!
Het liefst op de muziek van de zangeres zonder naam...dit in opdracht van mijn danspartner...
Maar welke dansschool geeft les in oude dansen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

htthttp://www.dansschoolhendrickx.be/p:// www.youtube.com/watch?v=7IeXqAU0Zm0 ik hoop dat je hier twee vliegen in 1 klap kunt vangen Mutz hahaha

Jammer dat je danspartner totaal geen smaak heeft, want Zangeres zonder naam kon wel aardig zingen, maar je krijgt spontaan een dubbele pootverekking als je daar op probeert te dansen De jaren 50 60 heb ik helaas wel meegemaakt, maar denk maar niet dat al die muziek toen zo rustig was, ja wel de ballroom dansen die waren erg braaf, maar in die tijd is ook het rock en roll geboren en zo waren er al snel twee kampen, de een bleef braaf dansen, keurig in rondjes tegen de klok in,en de anderen gingen uit hun dak met hun ruige muziek en dans. Ik hoorde bij de eerste groep, dat vertelde mijn opvoeding en bleef braaf rondjes dansen. Dat andere was voor de *nozems* en vetkuifen. Later, heel veel later ontdekte ik de muziek van de tegenpartij en was helemaal verkocht. Eerst kostte dansen veel energie en dit soort dansen gaf energie. En het hoeft helemaal niet zo wild te gaan (kan wel en is erg leuk) maar je lijf langzaam weg laten drijven op het rhytme van de muziek, is eigenlijk spiritueel en geweldig. Ieder heeft zijn eigen stijl, al naar gelang je steming kan je dat zelf invullen, het grootste struikelblok is je eigen schaamte je zo te laten gaan, ben je daar overheen, dan is het de dans hemel, nee het IS hemels! Dus een dansschool kan je denk ik niet vinden om dit te leren, maar gewoon proberen, je laten gaan en het geeft je een super gevoel!

Salsa dansen gaat zeer zeker op onze leefijd, kijk maar eens naar het volgende fimpje :)

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=utT1V8pZgeI...

Zou zeggen, haal een activiteitenlijst bij het lokale bejaardenhuis, die hebben zeker een danscursus voor oudjes met of zonder rolator.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100