Wie is de zanger met een erg diepe stem van een lied in het Duits over 'der Teufel' van zo'n 40 jaar geleden en waar zou ik het nummer kunnen vinden?

Hallo, mensen,

Een jaar of 40 geleden had een schoolkameraad een nummer van een Duitse zanger. Het contact met deze kameraad ben ik allang verloren. Het nummer spookt de laatste tijd door mijn gedachten. Ik ken geen naam en geen titel meer.

De zanger had een ontzettend diepe stem die me enorm fascineerde. Het nummer ging over 'der Teufel' Volgens mij sloot de duivel een deal met een persoon maar dat weet ik niet precies meer.

Het nummer is (waarschijnlijk) in het Engels 'The Devil Went Down to Georgia' van de Charles Daniëls band maar ik zoek juist specifiek de Duitse versie.

Ik weet het, de informatie is bijzonder summier maar ik hoop toch een antwoord te krijgen.

Een ieder alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet, Jan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K
capthavoc
11 jaar geleden
weet je nog of het op een lp/single stond,
of dat het een opname was ?
vrees dat dat soort zaken vaak gelegenheid song zijn maar wellicht kan ik op die manier je geheugen jogglen ;)

Antwoorden (1)

Je bedoelt waarschijnlijk:
Lonzo - Der Zaubergeiger (Der Teufel kam nach Eppendorf)
(original song: "The Devil Went Down To Georgia")
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat is toch echt geen lage stem....