Hier zijn gewoon vastgestelde regels voor, het is maar net afhankelijk wel coderingssysteem word gebruikt.
En ook tekst is mogelijk!

Streepjescode of barcode is de benaming voor een opeenvolging van lijnen die een code representeren die door een scanner gelezen kan worden. Afhankelijk van het coderingssysteem kan deze code uitsluitend uit cijfers bestaan, of uit een combinatie van cijfers, letters en leestekens. De streepjescode werd gepatenteerd op 7 oktober 1952.

Ook het zelf maken van barcodes is mogelijk, via diverse websites kan je tekst/cijfers laten omzetten. (zie 2e bron)

Toegevoegd na 3 uur:
Gebruikmakend van code 128 is het bv mogelijk om ook letters te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (2)

De barcode is niks anders dan een grafische weergave van tekst. Als je weet dat je de barcode moet bevatten: 500 gram bruine bonen, merk hak, zet een vertaalprogramma dat om naar een barcode.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De barcode is gewoon een nummer hoor
paulus811
11 jaar geleden
De tekst is geen onderdeel van de BARcode (een bar is een streepje). Dat je tekst kunt toevoegen is leuk, maar een barcodescanner zal dat never lezen. Bedankt voor de -
Onder de barcode staat altijd een nummer. Dit nummer zegt alles over de herkomst van het product. Land, fabrikant, product zelf. Er zijn officiële instanties die dit bijhouden. De barcode zelf is gewoon het nummer vertaald in streepjes. De barcode bevat geen alphanumerieke tekens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een barcode kan zeker wel alphanumeriek zien, dit is afhankelijk van de gebruikte codering.
paulus811
11 jaar geleden
Bevat geen alfanumerieke tekens. Je slaat de plank mis fred.