Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik leren beatmatchen? Wie weet tutorials?

Wie weet een goede Nederlandse tutorial voor beatmatchen of kan het voor me uitleggen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Echt goed beatmatchen is niet iets dat je binnen twee/drie dagen onder de knie hebt.

Leer eerst tellen.
Klinkt belachelijk, maar... vele housenummers zijn opgebouwd uit een vierkwartsmaat.
Meestal, gebeurd een melodielijn over 8 vierkwartsmaten. Leer dit te herkennen in tracks!
Ga dus eerst tracks luisteren en probeer random in een track uit te vinden in welke vierkwartsmaat je zit.

Tel als volgt:
1-2-3-4, 2-2-3-4, 3-2-3-4, 4-2-3-4 ... 8-2-3-4

Het wordt onderschat, maar als je deze skill onder de knie hebt, ben je klaar voor het echte beatmatchen!

Het daadwerkelijke beatmatchen.
* Beide kanalen opengooien.
* Twee identieke tracks nemen, zet de BPMs verschillend, anders is het wel heel erg makkelijk.
* Eerst deck a starten.
* Wacht een flinke tijd, begin te tellen zoals hierboven uitgelegd is.
* Start deck b in op de 1 van de 1-2-3-4.
* Zet BPM gelijk, (Als je er even niet uitkomt, stop deck b en TEL WEER OPNIEUW! Je kan niet vaakgenoeg weer starten met tellen en opnieuw instarten.)
* Stop deck b.
* Wacht tot dat een nieuwe maat cyclus begint. (TELLEN!!!! Zoals hierboven al aangeleerd is)
* Gooi de nieuwe plaat er in op de 1 van de 1-2-3-4.
* Geniet van gelijklopende tracks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik gebruik sinds een tijdje MixMeister (naar aanleiding van een vraag die ik op Goeie Vraag had gezet), dat werkt behoorlijk goed. Wel wat onsportief, omdat het programmaatje het beatmatchen voor je doet. Maar je moet het programma nog zo veel bijsturen en corrigeren dat je er toch zelf ook goed van leert beatmatchen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding