Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik video naadloos na elkaar instarten?

Ik ben geluidstechnicus, maar moet over een tijde een show verzorgen met o.a. video.
de video moet worden in gestart op verschillende punten in de show, en ik wil niet mijn filmpje het beeld in moeten slepen en ik wil zeker niet dat men mijn pc ziet!
ik moet dus de film met een toets op het toetsenbord in kunnen starten, of via de muis als ik met 2 schermen werk.
Het scherm moet dus van zwart naar filmpje gaan!
en daarna ook weer zwart worden totdat ik zelf het volgende filmpje weer instart!
Er zou hier een programma voor moeten zijn, maar welke?
Voor geluid heb ik er al 1, hiervoor staat ook al een aparte laptop achter de foh.
b.v.d.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
703

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik denk dat je een video editing programma zoekt.
Eentje waarmee je audio en video apart/gescheiden van elkaar kan laten lopen.
Volgens mij kan een beetje editing programma dat wel voor elkaar krijgen.
Ik gebruik zelf Ulead videostudio versie 11, toegegeven hij is al wat veroudert maar voldoet nog steeds aan mijn wensen.
Tussen twee videosegmenten kan je een lege ruimte creeren die op het scherm dan als zwart wordt weergegeven, maar je kan ook een freeze frame of een stil gebruiken, of gewoon een andere afbeelding.
De audio loopt dan gewoon door, je kan hiermee ook meerdere audiosporen naast elkaar laten lopen of in elkaar laten overvloeien.
Het programma is simpel van opzet en werkt vrij intuitief.

http://ulead-videostudio.nl.malavida.com/d1211-gratis-downloaden-windows
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding