Hoe moet je hakken?

hakken is tegenwoordig in, maar hoe moet je hakken? want ik kan er niet veel van. het hoeft niet heel uitgebreid te zijn. filmpje zou trouwens ook handig zijn

Toegevoegd na 20 minuten:
met hakken bedoel ik de dans, sorry voor de vage vraagstelling. en hakken is weer in door de opmars van hardstyle de laatste jaren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20.5K

Antwoorden (2)

Hakken doe je met een tol, 50 jaar geleden deden we tollen op het schoolplein, en dan maakten we een cirkel met krijt met allerlei speeltjes erin ,en die moest je eruit hakken, bleef je tol in die cirkel liggen dan kon je ook deze eruit hakken, en dan mocht je deze tol houden (al was die tol van je beste vriend)....veel plezier ...!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
De vraag staat in de rubriek Entertainment & Muziek. Dit antwoord zou alleen bij de vraag passen als die bij Sport, Spel & Recreatie had gestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van mij een plus.
Hakken is entertainment........
Ik plak en kopieer de wikipediasite.
Daar zie je ook een animatie over hoe het "moet".
Want er moet niks. Dat is nu juist het leuke van hakken!

Hakken (ook wel Hakkûh of Hakkeeh) is een dansstijl uit de Nederlandse hardcore en gabber-scène. De term hakken is onlosmakelijk met de gabbercultuur verbonden en is oorspronkelijk afkomstig van de Haagse DJ Darkraver, die het uitspreekt als "hakkûh". De dansstijl is naar alle waarschijnlijkheid een verbastering van de dans die te zien was in de videoclip van de single Out of Space van The Prodigy. Bij hakken worden heel snel kleine pasjes genomen op het ritme van de bassdrum. Het onderlichaam staat hierbij centraal, hoewel het niet ongebruikelijk is om bij het hakken ook de armen te gebruiken. In de jaren negentig werd er door het merendeel van de gabbers "gehakt" op Nike Air Max-schoenen. Hakken wordt vaak vergeleken met tapdansen.

Er zijn vele manieren waarop gehakt kan worden, en er is nooit een afspraak gemaakt over wat hakken nu écht is. Het gaat voornamelijk om het maken van schopbewegingen, in overeenkomende maat met de beat. Iedereen heeft zijn eigen manier van hakken, alhoewel er ook veelvoorkomende manieren zijn, zoals hieronder aangegeven.

Zoals te zien is op de animatie, gaat dit om kleine schopjes, benen naar links of rechts gooien, de voet aantikken, en een schijnschop (de cripple), d.w.z. de voet laten staan maar wel de knie buigen. Dit wordt gezien als de mooiste en meest gewaardeerde vorm van hakken in de undergroundscene.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hakken_(dansstijl)

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier nog een filmpje met tutorial: Gabber Tutorial "Hakken"

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=76rlWnmjJfI