Hoe heet die film, met een scene waarin iemand vergiftigd word?

Ik zoek een film.
Ik kan me alleen nog maar 1 scene herinneren en die ging als volgt:
een man komt aan bij een andere man, die elkaar willen vermoorden ofzo. Dan zegt man 1 oke ik weet iets, ik heb hier twee bekers en in een van de twee doe ik vergif. Dus dat doet hij. Dan moet de andere man kiezen wat hij gaat drinken. Nadat hij een van de bekers opdrinkt sterft hij. En dan uiteindelijk blijkt dat man 1 in beide bekers vergif had gedaan maar dat hij imuum was voor het gif.
Weet iemand uit welke film dit komt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het lijkt een scène te zijn uit de film The Princess Bride uit 1987.

Op deze website http://www.imdb.com/character/ch0003791/quotes staat de scène beschreven:

"Vizzini: Well, I- I could have sworn I saw something. No matter. First, let's drink. Me from my glass, and you from yours.
Man in Black, Vizzini: [Vizzini and the Man in Black drink]
Man in Black: You guessed wrong.
Vizzini: You only think I guessed wrong! That's what's so funny! I switched glasses when your back was turned! Ha ha! You fool! You fell victim to one of the classic blunders - The most famous of which is "never get involved in a land war in Asia" - but only slightly less well-known is this: "Never go against a Sicilian when death is on the line"! Ha ha ha ha ha ha ha! Ha ha ha ha ha ha ha! Ha ha ha...
Vizzini: [Vizzini stops suddenly, his smile frozen on his face and falls to the ground dead]
Buttercup: And to think, all that time it was your cup that was poisoned.
Man in Black: They were both poisoned. I spent the last few years building up an immunity to iocane powder."
Antoni