Een ouderwetse piano wel. Deze wordt namelijk bediend door metalen snaren. Door ze bij een verwarming te zetten veranderd de temperatuur geregeld en zullen de snaren uitzetten en krimpen. Hierdoor gaat de kwaliteit van de snaren achteruit. Omdat ze dun zijn zijn ze namelijk extra gevoelig voor het uitzetten bij warmte. Het geluid komt hierdoor niet ten goede.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een klassieke piano moet je niet naast de verwarming zetten. Het hout kan gaan barsten. De piano kan ook ontstemmen. Je moet ook steeds voor voldoende vocht zorgen.
Voor een elektronische piano is er geen probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een piano is van hout en werkt zowiezo, vind ie niet fijn.
het hout kan werken/ barsten, en door de temperatuurverschillen zal de piano ontstemd raken.
let in ieder geval op de luchtvochtigheid in huis, door de drogere lucht in de winter daalt de luchtvochtigheid in huis ook. een luchtbevochtiger is aan te raden voor zo'n kostbaar instrument.

succes nussie,