Waar vind ik een toneelstuk voor 1 persoon?

Ik zoek een script dat kan worden gespeeld door 1 persoon, een meisje van 14 jaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het voor jezelf?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me een lastig iets. Maar ik zou meer zoeken naar een cabaretshow die zijn vaak voor een persoon

Antwoorden (2)

Een toneelstuk voor 1 persoon wordt een monoloog genoemd.

Er zijn diverse boeken met monologen, die je bijvoorbeeld kan bestellen via www.bol.com

Voorbeelden:

- "Monologen" van Marjolein Bierens, met 5 teksten voor jonge vrouwen en 1 voor een oude

- "Nu ben ik alleen" van H. Oberman en R. Klinkenberg, met 101 monologen uit de toneelliteratuur, aangevuld met materiaal over de schrijvers en de stukken

Misschien kan je ook iets met het materiaal dat te vinden is op http://www.monoloog.nl/
Daar staan nu (nog maar) vier monologen op, waarvan alleen de laatste ("Ik ben verdwaald" van Fernanda Garcia Giraldo) misschien door jou is te gebruiken. Ik vind dit wel een dramatische tekst, maar dat moet je zelf maar beoordelen. De eerste lijkt een inleiding op iets anders, de tweede en de derde zijn in het Engels. Ik weet niet of je dat wil.
Antoni
11 jaar geleden
In de bibliotheek vind je ook veel boeken met theaterteksten en dus ook wel boeken waar monologen in staan en of 1 aktes.
En deze site kwam ik ook nog tegen toen ik eventjes ging googelen.

Succes met de uitvoering!

Toegevoegd na 6 minuten:
De link van de site ontbrak: http://jaapvanlelieveld.xs4all.nl/monoloog.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Handige link! Alleen jammer dat de teksten niet op de site staan vermeld; ze zijn alleen te beluisteren.