Welke Britse muzikant is in the USA het succesvolst?

Dus qua platenverkoop, bekendheid etc...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

The Beatles (band)
Elton John als je echt een persoon bedoelt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens zijn de Beatles dus gewoon DE bestverkopende band/artiest in America.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
America, is dat niet een dorpje in Noord-Limburg?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oeps, bedoelde natuurlijk Amerika of eigenlijk de Verenigde Staten daarvan.

Andere antwoorden (3)

Rolling Stones
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En waarom?
Als je het over moderne muziek hebt zou ik Muse zeggen denk ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Qua albumverkoop is dat op dit moment Adele. '21' is in de VS 3,7 miljoen verkocht. Het bestverkochte Engelse album ooit is 'The wall' van Pink Floyd met maar liefst 23 miljoen verkochte exemplaren in de VS.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op dit moment is het dus nog steeds Pink Floyd met het best verkochte album niet Adele met 21. Daarnaast gaat de vraag niet over albums maar over artiesten, je moet dus alle verkopen van albums van een artiest bijelkaar optellen. Je antwoord slaat dus op een andere vraag; Wat is de best verkochte Engelse plaat in de V.S.?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onderdeel van de vraag is de plaatverkoop. De vraag is ruim gesteld en is niet expliciet 'tel alle albums van een artiest bij elkaar op'. Een factor als 'bekendheid', die ook onderdeel van de vraag is, is moeilijk te meten. Ik denk bijvoorbeeld dat Adele op dit moment bekender is dan Pink Floyd. Maar de toevoeging 'ooit' of 'nu' ontbreekt, waardoor ik beide mogelijkheden heb gegeven.