Hallo ik ga op kamp dan moeten we op een skottelbraai koken we doen al aardappelen maar weet iemand wat we erbij kunnen doen lees uitleg?

eentje mag geen varkens vlees weet iemand wat ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Op http://www.skottelbraai.org/skottelbraai-recepten-vegetarisch/skottelbraai-recepten-vegetarisch/ vind je een recept dat heet Aardappelen in schil (gemarineerd). Dit kun je eerst thuis voorbereiden en daarna afbakken in de schottelbraai.

Op de tweede site vind je een recept met o.a. aardappelen en kipfilet, paprika, wortelen, uien en kruiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij kun je alles wat je kunt wokken of roerbakken ook in/op(?) de skottelbraai bereiden. Dat betekent dat je allerlei roerbakgroenten kunt gebruiken: ui, knoflook, prei, tomaat, wortel, courgette, paprika, champignons, etc. Je kunt er een sausje van maken door er een pakje gezeefde tomaten of tomatenpuree en wat kruiden door te gooien, of desnoods een kant-en-klare wok- of pastasaus. Als er alleen iemand is die geen varkensvlees mag, zijn de mogelijkheden voor vlees of vleesvervangers ook nog altijd legio: rundergehakt, stukjes kipfilet, runderpoulet, en nog veel meer. Tofu, vegetarische balletjes, vegetarische roerbakstukjes, etc.

Ik weet niet of je er verder nog een pannetje bij hebt waar je eventueel pasta ofzo in zou kunnen koken, maar als je alles in één pan wilt doen kun je bijvoorbeeld roerbakmie of roerbaknoodles nemen, of van die kant-en-klare rijst om mee te wokken. Je kunt inderdaad ook aardappelblokjes of -schijfjes gebruiken, of je poft aardappels in de schil (in aluminiumfolie) en neemt die erbij.

Je kunt echt alles kanten op, net als bij wokken of roerbakken. Je kunt er eieren los bij bakken of ergens doorheen roeren voor wat extra vulling met eiwitten, en je kunt zowel pastasauzen met groente maken als gewone roerbakgerechten waarbij je de groente lekker beetgaar houdt.

Smakelijk!

Toegevoegd na 47 seconden:
Of je kijkt nog op deze site: http://www.skottelbraai-recepten.nl/

Genoeg te vinden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij aardappelen kan je bijvoorbeeld paprika courgette champignons ui/knoflook doen, maar veel groenten lenen zich er voor ,ook veel vlees soorten lenen zich er voor ben met de vorige schrijver eens dat er veel mogelijk heden zijn .misschien helpt deze site je ook op weg om iets lekkers naar ieders zin te vinden