Ik kijk net naar Delririum van Javier Guzman. Maakt hij zijn eigen grappen wel?

Ik kom veel grappen tegen die ik al een keer eerder gehoord heb bij Theo Maasssen, Guido Weijers.

Heeft Javier Guzman de grappen gejat of is hij juist de bedenker?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Cabaretiers gebruiken dikwijls dezelfde onderwerpen in hun shows omdat dat actuele onderwerpen zijn en het publiek daar graag wat over hoort. En over sommige onderwerpen zijn maar een aantal grappen te bedenken dus ik denk dat ze ook vaak bijna dezelfde grappen schrijven terwijl ze dit niet van elkaar weten. Veel cabaretiers hebben toch dezelfde slag humor en zullen bepaalde onderwerpen op dezelfde manier bekijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Javier jat van Theo en Guido jat weer van Javier. Dus: Theo > Javier > Guido. Zo moet je het zien in de cabaret wereld, waar ze allemaal van elkaar jatten. Hoe meer cabaret je ziet, hoe meer overeenkomsten je zult vinden, maar dit komt omdat we hier in Nederland ontzettend veel cabaretiers hebben en dit gaat helaas ten kost van de kwaliteit.

Guido is al vaker van plagiaat beschuldigd en terecht.
Javier is vager over het feit of hij nu wel of niet zijn eigen teksten schrijft. Hij heeft wel toegegeven dat hij vroeger wel tekstschrijvers had.