Wat is een goed stemapparaat voor een elektrische gitaar?

Eentje waar je de kabel kan op aansluiten.
En waar je niet alleen de standaard E kunt stemmen.
Liefst onder de 25 euro

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik heb laatst iemand gehoord over een leuk stemapparaatje. Ik denk wel alleen online op onderstaande link. De gitaar kun je inpluggen en dat is inderdaad wel zo handig in een rumoerige omgeving.

Ruim onder de 25 euro.

Toegevoegd na 3 minuten:
Vergat te zeggen, zelf gebruikte ik er altijd een van Seiko, werkte altijd goed. Voor Seiko's kun je o.a. kijken bij de gitaarwinkel: http://www.gitaarwinkel.nl/N_frame.html?http://www.gitaarwinkel.nl/N_grp_78_88-1.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mocht je er een willen zonder kabel te gebruiken, dan zijn er ook tuners te koop die je op de kop klemt. Kun je tijdens het spelen eea controleren. Heb zelf zo een. Werkt perfect.
Werkt op trillingen via hout.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij Feedback vanaf een euro of 10.
Merk: Korg (ben ik zelf goed tevreden over). Simpel in gebruik. Omdat je de noten kan afleven kun je hem stemmen zoals jij wil. Ze hebben een kabel aansluiting maar ook een mic ingang.

De wat duurdere Korch GA-40 (bron 2) kun je tussen je gitaar en amp zetten (hoef je dus niet meer om te prikken!!) (14 euro)