Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er wolven in Burgers Zoo?

Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan nergens op internet een goede bron vinden die mij het volgende kan vertellen over Burgers Zoo te Arnhem:

- zijn er daar wolven?
- zo ja, wat voor soort(en) wolven?
- is het wolvenbos er nog?
- wat voor wolven zitten er in het wolvenbos?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, die zijn er niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, te snel geantwoord. Ik zag ze bij zoogdieren niet staan. Maar Bij belangrijke data staat wel:
1973 wolvenbos geopend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dit had ik ook gevonden en dat vond ik nog al verwarrend. Al helemaal omdat er op Burgers Zoo hun eigen site ook niks over te vinden is.
Er is in de buurt wel een wolvenbos.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Burgers Zoo zelf, of is dit wolvenbos geen onderdeel van Burgers Zoo?
Nee, wie in Nederland en België wolven wil zien kan terecht in de volgende dierentuinen: Artis, Diergaarde Blijdorp, Dierenrijk (Mierlo), Gaiapark, Le Monde Sauvage, Planckendael, Olmense Zoo, Ouwehands Dierenpark en The Wolf Conservation Association. Hier worden een aantal verschillende ondersoorten gehouden. Er wordt ook een stamboek bijgehouden zodat inteelt wordt voorkomen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wolf_(dier)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, dankjewel! Dus het wolvenbos bij Burgers Zoo heeft waarschijnlijk niks te maken met wolven.
jodyenboyke
11 jaar geleden
In het verleden hadden ze wel degelijk wolven, die zaten naast het berenverblijf. Weet niet of dit veranderd is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding