waarom zitten er soms verschillen tussen een boek en een film?

ik heb een werkstuk over verschillen tussen boeken en films misschien kunnen jullie mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
Zit altijd verschil in

Antwoorden (2)

Een film wordt ten opzichte van een boek aangepast omdat het bijvoorbeeld meer spanning, sensatie of romantiek nodig heeft. Of omdat een lange opsomming niet in beeld gebracht kan worden. Of omdat de verhaallijn niet chronologisch is maar het verloop van de film dan onbegrijpelijk zou worden.
Amadea
11 jaar geleden
Verschillen kunnen ontstaan doordat sommige dingen die in een boek wél kunnen moeilijk te verfilmen zijn, bijvoorbeeld geachten e.d. zijn makkelijker te beschrijven dan te verfilmen.
Ook kan het zijn dat het script van een film aangepast moet worden vanwege de lengte, je moet soms een heel dik boek in anderhals á twee uur film zien te krijgen.
Dit gaat dus alleen door stukken weg te laten of aan te passen.