Hoe doen artiesten Rob en Emiel elkaars gedachten lezen in hun act?

Rob en emiel zijn grootse artiesten, echter willem veel mensen weten hoe zij de gedachtenlees truuc doen. Weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

De truc zit 'm in de vragen die aan de gedachtenlezer gesteld worden. Rob en Emile hebben een heel systeem afgesproken. De manier waarop de vraag gesteld wordt bevat een code. Wanneer bijvoorbeeld gezocht wordt naar een cijfer, is het aantal woorden in de vraag het antwoord. Daarnaast hebben ze afgesproken dat wanneer er een bepaald voorwerp gezocht wordt, de vraag met een specifiek woord begint of eindigt.

Om op deze manier zo snel te kunnen communiceren, vergt enorm veel oefening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hoe wist 'ie dan binnen 2 seconden te vertellen dat er pepermuntjes in een metalen doosje van het merk Smint werd getoond?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En toch blijft het knap
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het moet haast wel een vorm van geheimtaal zijn, zoals je zegt. Ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt als een bus, het gaat inderdaad razendsnel en in code.

Andere antwoorden (1)

Rob en Emiel hebben een vergevorderde 'geheimtaal' waarmee ze elkaar signalen geven. Dat kan met behulp van lichaamstaal, beginletters, aantal woorden in een zin, constructie van een zin enzovoorts.

In het boek 'the Prestige' van Christopher Priest wordt dit mooi beschreven.

Als je het zelf eens wil uitproberen in een simpele vorm, kun je 'zwarte magie' doen met je familie. Je hebt een 'leerling' nodig die je in het complot betrekt.

Je stuurt je leerling naar de gang. Samen met de rest van de familie kies je een voorwerp in de kamer. De leerling mag weer binnenkomen. Jij wijst een willekeurig voorwerp in de kamer aan en vraagt aan je leerling of dat het gekozen voorwerp is. De leerling kan nu feilloos aangeven welk voorwerp er gekozen is, als jij dat aanwijst. Je familie valt van zijn stoel van verbazing.
Hoe doe je dat???
Met de leerling spreek je van te voren af, dat het voorwerp dat je kiest NA dat je een zwart voorwerp hebt aangewezen, het goede voorwerp is.