Waarom kunnen mensen die grunten ook gewoon (goed) zingen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Nou... als ze heel lang gegrunt hebben betwijfel ik of ze nog een stem overhebben om te kunnen zingen ;- )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
grunten???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die ''zang''techniek die ze in de metalscene gebruiken.
Amadea
11 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=8pAlUegRP_0
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.imdb.com/title/tt2195225/

Antwoorden (1)

Ik drukte per ongeluk op het goede vraag dingetje ipv antwoord geven. Anyway, denk ik dat het zo is dat de techniek van grunten vereist dat men een redelijke mate van controle nodig heeft over bepaalde spieren, zeker omdat het niet verstandig is om dit te proberen met je stembanden (hoewel deze wel enigszins worden aangesproken).

Omdat zingen ook een bepaalde mate van controle vereist denk ik dus dat er een overlap is omdat men, hoewel verschillend van mekaar in aanzet enz., dezelfde spiergroepen aanspreekt.

Men is op de eerste indruk geneigd te denken dat het een vorm van schreeuwen is maar daarin bedriegt de schijn.

Ik heb mijn bedenkingen bij het horen van de combi zingen en grunten maar dat is meer een een kwestie van smaak; of het een of het ander..