Wat is nou echt typisch jaren 90 (nineties)?

Ivm het jaren 90 themafeest dat ik ga organiseren voor oud en nieuw, wil ik graag weten:

- wat is typische jaren 90 kledingstijl
- wat is typische jaren 90 haarstijl
- wat is typisch jaren 90 voedsel (snacks)
- wat is typische jaren 90 turbotaal (jongerentaal)/uitspraken
- wat is typische jaren 90 muziek
Eigenlijk weet ik dat laatste wel, dat is namelijk de reden dat ik uberhaupt dit themafeest wil geven. Veel van die foute jaren 90 house enzo. Je kent het wel, Charlie Lownoise & Mental Theo, Dune, enz. Maar jullie weten vast nog wel meer voorbeelden van jaren 90 muziek.

Kortom: Wat doet jullie nu echt aan de jaren 90 denken, zodat ik mijn feestje geheel in stijl kan aankleden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
33.1K

Het beste antwoord

Nintendo met ouderwets 2-D beeld, bij 80's feestjes is pacman ook ineens weer heel hip. Wielrenbroeken, een kuif, blokhakken, catsuit, lipgloss, glitters, blauwe en paarse nagellak, een gekleurde lok in je haar, tamagotchi, furby, klaparmbandjes (met een metalen band die je om je arm klemt), speentjes, ga maar door.

Toegevoegd na 15 uur:
Pittige tijden, telekids, friends, hotpants, bloesjes in je broek (met taille tot onder je oksels), workers, tattos van een tribal (bij voorkeur op je schouder of onderrug), gekleurde ovale zonnebrillen (zoals bv. Anastacia en Aaliyah), grunge, Lewinsky-gate, Jim Carrey (vooral Ace Ventura & The Mask).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Gabbertjes!! lekkere trainingspakkies aan en nikies!! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet niet hier en daar wat Flippo's neer te leggen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mickeysoft Windows 3.1 :-) Tha Bomb toen hahaha

Paar ouwe computerkasten neerzetten met 3.1 op het scherm is wel geinig en dan de rookmachines in die kasten plaatsen, of stroboscoopjes ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het niet laten. (helemaal mijn tijd.. maar ik vond 't vréselijk haha)

Bron 1.
Muziek -> Dit is gewoon wat je moet bedoelen!
(even wachten tot na de 10 seconden)

Bron 2.
Alle soorten kleding voor alle soorten mensen.

Bron 3 & 4.
Haarstijlen.

Bron 5.
Jeugdsentiment voor mij.
Kon het niet laten haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MC Hammer, (oh die broek!)

Gabber Piet, Flat Beat

"I did not have sex with that woman..."

Veel primaire kleuren in je kleren.

Zet radio veronica maar op... (Y)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de 90 jaren waren we helemaal verslaafd aan de Tamagotchi en de kleine harige Furby.MC Hammer had een grote hit met ''Can't touch this' met de bijbehorende laaghangende broek.Misschien een leuk idee zo'n broek met laag kruis.)
De belangrijkste broekentrend waren de olifantenpijpen (voor vrouwen) en baggy pants, die vooral door mannen maar ook door stoere vrouwen werden gedragen. Die baggy pants evolueerden naar broeken met een veelvoud aan zakken, waar je vanalles in kwijt kon. Die werken exclusief door mannen gedragen. Ook jeans werd terug definitief in, met een hoogtepunt eind de jaren '90 toen iedereen een jeansvestje moest hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pffffff, dat is al zo lang geleden.......
In ieder geval strake skibroeken, Raiders (nu Twix), de eerste mobieltjes, walkmans, de My First Sony hype, gehaakte truien en vesten, volgens mij ook een Tatjana kalender als grote hype, vele opblaasbare objecten (stoelen/fotolijstjes/etc.), Tamagotchi's... en vergeet niet alle commotie over de milleniumbug!!!

Zie link voor inspiratie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die kalender heeft m'n opa nog altijd in z'n werkplaats hangen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meteen inpikken, heb je je eerste decoratie al!
Wat je vooral moet draaien op je feestje is "De meeste dromen zijn bedrog"van Marco Borsato. De gozer heeft in '94 weken op 1 gestaan met dat nummer. Het was DE doorbraak voor Borsato.
Hoe waar kan de titel van een liedje zijn trouwens....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vengaboys, oho we're going to Ibiza
2 Unlimited
Captain Jack en Puff Daddy
Spice girls
Teletubbies en Beavis and Butthead
En de Wonderbra!!!

Wat aten we eigenlijk in de jaren 90?

Toegevoegd na 47 minuten:
punica oase fruitsap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vergeet de backtreet boys....
zie startkabel over de jaren 90.

http://90er-jaren.startkabel.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spice girls, backstreet boys!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neon veters/lichtgevende veters, walkman, a-symmetrische kapsels