Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

€39.000.000 per jaar.
54 wedstrijden gespeeld.

€39.000.000 / 54 = ~€720.000 per wedstrijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als Spanje zo door gaat met zijn financiële begrotingen betalen wij als Nederlanders dat salaris. Wel een goed antwoord en dus een plusje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo zouden wij dat betalen?
SnakeEye
14 jaar geleden
Door steeds hoge salarissen te betalen aan deze spelers. Waardoor meerdere clubs ook steeds dieper in het rood gaan staan. Zodat deze clubs ook hun belastingcenten niet aan de overheid kunnen betalen. Waardoor de overheid dus minder inkomsten krijgt. Overheid gaat op den duur failliet, krijg je zelfde situatie als in Griekenland. Moet de rest van de EU (weer) bijspringen. En daar gaan dus onze belastingen naar toe.... snappie...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat begrijp ik, maar het is wel bijzonder ver gezocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
39 miljoen is niet alleen zijn loon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan afvragen waarom ze in landen als Afrika niet zelfstandig normaal kunnen leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wéét dat ronaldo 12 miljoen verdient aan PUUR het voetbalen. Messi verdient minder dan Ronaldo. De 37 miljoen die er gegeven staat bevat ook contracten met bv. Nike en eventuele winstbonussen. Zijn "jaarloon" zonder bonussen val doelpunten of winstpartijen etc. staat vastgesteld op circa €11 miljoen per jaar. De bovenstaande berekening gaat uit van 54 wedstrijden, echter staat dit helemaal niet vast en verschilt zeer per seizoen. Daarnaast ga je hierbij uit van het feit dat Messi "gratis" uren maakt in de vorm van trainingen etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Bliets: zo bijzonder ver is dat niet gezocht. Lees het verhaal in deze link maar: http://www.depers.nl/sport/638870/Topvoetbal-met-uw-belastinggeld.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is maar net hoe je het interpreteert Attitude.
Het aantal wedstrijden is representatief: Barcelona dong mee in de toernooien (zoals meestal het geval is) en Messi heeft geen significante blessures opgelopen.
Vraagsteller vraagt naar het geld dat Messi verdient. Dit is, voetbalgerelateerd, 39 miljoen per jaar, salaris of niet. Het is niet gek om die verdiensten simpelweg door het aantal wedstrijden te delen: wedstrijden zijn immers dé momenten waarop er daadwerkelijk een prestatie neergezet moet worden. Presteert Messi gedurende langere tijd niet, dan nemen de verdiensten op den duur af, ook de verdiensten via contracten van bekende merken. Het is simpel berekend, maar daardoor nog niet fout; zoals gezegd een kwestie van interpreteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Contracten met Nike etc. hebben niks met zijn wedstrijden te maken, en moet je dus ook niet meenemen in de berekening. Dit is geen fout in interpretatie, maar simpelweg waar. Messi krijgt geld van merken (nike) zodat ze "hem mogen gebruiken" in een aantal vormen van reclame, maar denk ook aan games als fifa etc. Dit heeft niets met zijn prestaties op het veld te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overigens vind ik loon/wedstrijden niet geheel verkeerd, maar dat is wel iets wat mee telt. Als messi 4 maanden eruit ligt, verandert zijn loon niet, net als bij elke "normale" werknemer. Het blijft ook erg lastig, aangezien het aantal wedstrijden afhankelijk is van de prestaties. Echter 39 miljoen is simpelweg niet correct.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof mij, als Messi niet meer presteert, niet meer aan spelen toe komt en zo minder bekend is bij het grote publiek, is het snel gedaan met zijn lucratieve contractjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me logisch, maar dan nog betalen ze hem niet voor het spelen van wedstrijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overigens niet geheel waar, kijk naar beckham
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beckham is dan wellicht de uitzondering die de regel bevestigt. Ach, laten we de vraagsteller maar beslissen of dit een waardevol antwoord is of niet.
Het totale jaarsalaris van Messi bedraagt 33 miljoen euro.

Dit is opgedeeld in
- Salaris: 10,5 miljoen
- Premies: 1,5 miljoen
- Publicitaire contracten 21 miljoen

Wat hij puur met voetbal verdiend is dus 12 miljoen euro.
Dan moet je kijken hoeveel wedstrijden hij op jaarbasis speelt:

Competitie:
De spaanse "eredivisie" bestaat uit 38 wedstrijden.

Spaanse Beker:
Voor de spaanse beker stromen de topclubs (de clubs die ook europees spelen) pas vanaf de 1/8e finale in.
De 1/8e t/m de 1/2 finale gaan over 2 wedstrijden, de finale over 1.
Mochten ze de finale halen zijn dat ook weer 7 wedstrijden.

Champions League:
Mocht Barcelona de finale halen, dan zijn dat in totaal 13 wedstrijden.

Vorig jaar hebben ze de Champions League gewonnen, dus mochten ze naar het WK voor clubteams, waarbij 2 wedstrijden gespeeld worden.

Dan zit ik al op 60 wedstrijden voor Barcelona (eventuele oefenwedstrijden in de winterstop niet meegerekend).

De wedstrijden voor het Argentijnse Elftal tel ik hier ook niet bij mee.

Van de 60 wedstrijden zal Messi af en toe wel rust krijgen of eventueel een schorsing oplopen.
Laten we ervan uitgaan dat hij er 55 echt speelt, dan kom ik uit op 218.182 Euro per wedstrijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing