Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ga naar de stad maar heb nog geen creditcard wat nu?

Ik ga morgen naar de stad met mijn vriendin. We zijn 13 en 14 jaar. Ik wil heel wat kleren inslaan. En wil eigenlijk wel 100 tot 200 euro meenemen. Maar ik heb nog geen creditcard. Ik zou ook wel minder geld mee kunnen nemen. Maar dan kan ik niet zo veel kopen. Hoe ga ik dat geld veilig meenemen?

En ik wil trouwens geen antwoord zoals:
- Gewoon in een portemonnee..
of andere domme antwoorden.
Maar dat lijkt me wel logisch.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je echt een creditcard, of een pinpas?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft aan dat je nog geen 16 bent dus deze vraag stel je illegaal volgens de richtlijnen die je hebt geaccepteerd. Ik zal dit dan ook klikken aan het (moderatie)team en voorstellen voor verwijdering.
Dat is mijn uitspraak en daar zul je het mee moeten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ah we hebben een digitale rechter hier ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@azery, kijk,voor je commentaar geeft in het vervolg eerst even naar de aanmeldingsdatum van deze jonge dame. Zij is hier volstrekt legaal aanwezig!
Gelukkig diet de echte rijdende rechter verstandiger uitspraken.
Rieneke1
13 jaar geleden
juist keesje, personen onder de 16 die zich in december 2011 of later hebben aangemeld, zijn illegaal.
vraagstelster dus niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ja, ik ben zelf wat ouder dan 13 en als ik naar de stad ga dan hangen ze het altijd voor mij opzij. Maar dan heb ik het thuis op internet gezien. Ik gebruik internet meestal om vooraf een beetje te bekijken waar ze leuke dingen hebben hangen. Maar omdat de maat er vaak niet meer is. Bel ik meestal of ze het even apart hangen tot een bepaalde datum zodat ik niet in de winkel kom en de maat er niet is. Maar dat is niet zo leuk als gewoon lekker de stad in. Bovendien wil ik zelf ook altijd eerst zien, voelen en passen voordat ik het koop.
Wat je dus kan doen is in de winkels kijken en foto's maken en merken noteren en de maat van de kleding die je leuk vind en graag zou willen hebben.
Dan kan je 2 dingen doen:
1- Je vraagt of ze het even apart hangen omdat je niet genoeg geld bij je hebt. Die ga je dan later even ophalen. Dat doe je bij de kleding die je later niet via internet kan bestellen. (vragen in de winkel of ze een webshop hebben.)
2- Al het andere wat je ook via internet zou kunnen bestellen dat bestel je gewoon via internet. Kan je ook het bestelnummer opschrijven.
Dan hoef je niet zoveel geld mee te nemen. Kan je het ook aan je ouders geven en afhankelijk van het totale bedrag moet je dan wel verzendkosten betalen. Dat moet je even lezen.
Je kunt ook nog even kijken of het elders goedkoper is.
Bij een creditkaart loop je ook risico op diefstal. Ik geloof dat er ook extra kosten aan verbonden zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

hang met een koordje je portemonnee om je nek, zodat je hem onder je shirt kan stoppen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat geld doe je in je sok en daar zit het echt wel veilig.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En voor de kassa ga je lekker even een briefje van 100 onder je voeten vandaan halen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en vooral kijken hoe 'voorzichtig' ze het geld aanraken dan, geweldig :p
Je kunt alleen een creditcard hebben als je 18 bent. Je zou wel een jongerenrekening met pas kunnen hebben.
Als je nog geen pas hebt, kun je op korte termijn ook geen pas aanvragen. Dat duurt minstens 5 werkdagen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je pas of geld kun je het beste aan de binnenkant van je jas opbergen, niet in je broekzak. Als je een leuk tasje hebt die je schuin over je schouder hangt en de tas aan de voorkant en je hand op de klep zit je geld ook goed veilig. Shopse!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je geld rustig thuis en maak gebruik van de volgende nogal ingewikkelde constructie.
Je bent in de stad en ziet een leuke rok/truitje. Je past hem en hij staat je uitstekend, ook je vriendin vindt hem super. Je neemt je mobieltje ( die je ongetwijfeld wel hebt) en belt je ouders en vraagt hen om via internet bankieren het geld op de rekening van de winkel te storten.
Dat is meestal in een paar minuten gepiept en zo heb zonder een cent, (nou vooruit, een paar euro voor een glaasje drinken dan) op zak een leuke trui of rok kunnen scoren!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou die winkel dan meteen al kunnen zien binnen die paar minuten dat het geld erop staat? Als je geld via ING overmaakt op vrijdagmiddag staat het er pas maandag daarna op. Dat is toch geen garantie voor die winkel dat het is overgemaakt als er geen bewijs mee is? Denk niet dat dit mogelijk is, zelfs niet via andere banken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk ben ik in de war met internetbankieren,doordat je direct op je eigen rekening kunt zien, dat het geld overgeboekt is.
De ontvanger moet idd minimaal een dag wachten, voordat ie ziet dat het geld op zijn rekening staat.
Dat wordt dus geen truitje of rok!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een broek of sjaaltje of schoenen ook niet :-)
Wel een goed over nagedacht idee....helaas denk ik niet dat de winkels dit accepteren.
je kan het geld meenemen. Dat zou ik gewoon doen. Als je dat niet 'gewoon' wil, neem een heuptasje. heb je die niet stop het in je bh. (eruithalen in het pashokje en in je zak stoppen hoeveel je nodig hebt)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger deed ik in het buitenland het volgende: ik trok voor mijn "strooptocht" door de stad een sportpantalon met tunnelkoord aan met een jack er overheen. Het geld deed ik in zo'n toeristisch heuptasje. Tasje om mijn middel maar broek er overheen en koord dichtgeknoopt. Het jack maakte dat je het niet zag. Kleren passen en als ze bevielen al in de paskamer het geld gepakt. Ben nog nooit bestolen. Maar nu heb ik een creditcard dus hoeft het niet meer op deze manier ;).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je geen giro (ING) of bankrekening met ene gewone pinpas? Rood staan mag op deze leeftijd nog niet, maar in de winkel gepast bedrag afrekenen met pinnen kan toch wel?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pinnen is altijd gepast :-)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing